مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان گفت: جشنواره منطقه‌ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر با توجه به ظرفیت بالقوه در استان در مولودی خوانی و دف نوازی و با توجه به پایتخت بودن کردستان در زمینه دف نوازی و مولودی خوانی به همت سازمان بسیج مداحان کردستان پیش بینی و اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۴۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن یوسفی، مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان در آیین اختتاحیه این جشنواره که در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: جشنواره منطقه‌ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر با توجه به ظرفیت بالقوه در استان در مولودی خوانی و دف نوازی و با توجه به پایتخت بودن کردستان در زمینه دف نوازی و مولودی خوانی به همت سازمان بسیج مداحان کردستان پیش بینی و اجرا شد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش  مولودی خوانی و دف نوازی گروهی، تک نوازی در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد، که  ۳۴ گروه مولودی خوان، ۲۹ تکنواز بالای ۱۶ سال و ۱۱ تکنواز زیر ۱۶ سال، آثار خود را برای شرکت به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان گفت:درمرحله داوری پایانی ۱۵ گروه مولودی خوان، ۲۱ نفر در بخش تکنوازی بالای ۱۶ سال و ۱۱ تکنواز زیر ۱۶ سال و در مجموع ۱۰۴ نفر از استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان در بخش پایانی جشنواره با هم رقابت نمودند.


وی:ارتقای اشتیاق دینی از طریق هنر‌های آیینی ،ترویج تفکر عرفان اسلامی ،تبادل فرهنگ متعادل هنر‌های آئینی در بین استان‌های منطقه، ایجاد زمینه برای تولید آثار فاخر و ماندگار ،ارتقای سطح دانش و توان گروه‌ها از طریق کارگاه آموزشی و صدور گواهینامه را از اهداف برگزاری جشنواره مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر برشمرد.

در این جشنواره افشین ارشدی، سیدبهاءالدین حسینی و منصور مرادی از مداحان و اساتید حوزه موسیقی و عرفان استان داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.
 
در پایان این مراسم  از سه گروه برتر، سه نفر برتر تکنواز زیر ۱۶ سال، سه نفر برترتکنواز بالای ۱۶ سال و سازنده بزرگترین دف جهان، پیشکسوت مولودی خوانی، بهترین مولودی خوان، منتخب شعر و دو نفر از نونهالان تکنواز  تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات