برداشت انگور از تاکستان های شهرستان مشگین شهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۷۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: برداشت انگور همه ساله از نیمه دوم شهریور آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه می یابد.

احمد شهریار افزود: امسال به دلیل آب و هوای مناسب و مدیریت مناسب تاکستان های منطقه پیش بینی می شود میزان برداشت این محصول در هر هکتار حدود سه تن افزایش داشته باشد.

وی گفت: در سال های گذشته میانگین عملکرد محصول انگور در هر هکتار 12 تن بوده که امسال این رقم به 15 تن افزایش یافته است.

او اظهار کرد: بیش از 2 هزار هکتار از باغات شهرستان را تاکستان های انگور تشکیل می دهد و پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن انواع انگور از تاکستان های منطقه استحصال شود.

شهریار افزود: 16 رقم انگور از جمله شاهانی ، صاحبی ، خلیلی ، یاقوتی ، نورس ، آلدرق ، گلین بارماقی ، رسمی و سلطانی در این شهرستان عمل آوری می شود که انگور کشمشی بی دانه مشگین شهر شهرت ملی دارد و 90 درصد تاکستان های شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: به جهت شرایط خاص جغرافیایی شهرستان مشگین شهر و قرار گرفتن تاکستان ‌های این شهرستان در ارتفاع یک هزار و 500 متری از سطح دریا ، اختلاف محسوس دمای شب و روز و سیلیس ‌دار بودن نوع خاک منطقه انگور تولیدی در این شهرستان از رنگ ، طعم و تردی ویژه‌ ای برخوردار است.

وی گفت: در سال های اخیر با هدف توسعه تاکستان های منطقه مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر اقدامات مختلف آموزشی و ترویجی در باغات انگور انجام داده و با ارائه راهکارهای مختلف پرورش انگور و شیوه های نوین عمل آوری این محصول یاریگر کشاورزان بوده است.

او افزود: با هدف افزایش بهره وری در چند سال اخیر استفاده از روش روسیمی در تاکستاهای شهرستان رواج یافته و در حال حاضر حدود 15 درصد از تاکستان های این شهرستان رو سیمی شده است.

شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل با دارا بودن 14 هزار هکتار باغ میوه از قطب های اصلی تولید محصولات سردرختی در کشور است.

این شهرستان سالانه با تولید 300 هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را بخود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار