خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد و پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۹۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نهال اسلام را کاشت و خودش آن را باغبانی و حراست کرد اظهار کرد: پس از ایشان اموی‌ها هرگز راضی نبودند این درخت به بار بنشیند بنابراین اسلام را تحریف کردند.

وی خاطرنشان کرد: حسین بن علی(ع) احساس کرد دوران امر به معروف لسانی نیست بنابراین این نظام را معرفی و حرکت در امت اسلامی ایجاد کردند تا به ثمر برسد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است گفت: نهضت حسین بن علی(ع) مکتب است و در طول زمان این مکتب بهانه بوده که افراد بتوانند حقوق خود را از افراد ناحق بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد و پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: برای منابر باید اهل مطالعه بود تاریخ، آیه و نقد آن مطالعه شود. اگر منابر علمی و اخلاقی باشد نظام را به پا می‌دارد و اگر با هیاهو تمام کنیم تنها در مسجد اثر دارد و در بیرون اثر ندارد.

وی یادآور شد: اکنون باید مشکل واعظ برطرف شود برای منبر مطالعه شود و مقتل و تاریخ صحیح باشد تا منبر سازنده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها