امام جمعه تربت حیدریه:

اخلاص از اساسی‌ترین روش‌های تبلیغ است/ روضه خوان باید به مقاتل صحیح و معتبر مراجعه کند

امام جمعه تربت حیدریه از اخلاص بعنوان یکی از مهمترین روش‌های تبلیغ یاد کرد و گفت: روحانیون و مبلغین در منابر می‌توانند با اخلاص در رفتار و گفتار خود در جامعه تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۱۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در همایش طلایه داران هدایت ویزه ماه محرم که در حوزه علمیه مرحوم هراتی برگزار شد، اظهار داشت: مبلغان در راستای رسالت پیامبران و امامان معصوم (ع) حرکت می‌کند و لذا باید نیت خود را در رفتار و گفتار خالص کرده و با مقدمات و موخرات ممکن کار را به انجام برسانند.
 
وی از اخلاص بعنوان یکی از مهمترین روش‌های تبلیغ یاد کرد و گفت: روحانیون و مبلغین در منابر می‌توانند با اخلاص در رفتار و گفتار خود در جامعه تاثیرگذار باشند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تصریح کرد: هر جا روحانیون و مبلغین با اخلاص عمل کردند آثار مفیدی بر محیط پیرامونی خود داشته اند، هرچند شاید به ظاهر آن اقدام اندک باشد، اما تاثیرگذار بوده است.
 
عصمتی در ادامه با مهم برشمردن ضرورت تبلیغ، از روحانیون و مبلغان دینی خواست تا از فرصت بوجود آمده ماه محرم و صفر که در هیئت‌های مذهبی، مراسم‌ها و مساجد و تکایا بیشترین و بهترین بهره وری را برای تقویت و استمرار دین اسلام داشته باشند.
 
امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر خواندن روضه‌های مستند خطاب به روحانیون گفت: مبلغین و رضه خوان‌ها به مقاتل صحیح و کتب معتبر مراجعه کنند و از بدعت گذاری و یا حرکت‌های این چنینی در هیئت‌ها و منابر پرهیز کنند.
 
وی تاکید کرد: سخنرانان و روضه خوان‌ها شفاف و صحیح تبلیغ داشته و روضه بخوانند، زیرا نهضت عاشورا سمت و سوی حرکت‌های تشیع را معرفی می‌کند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه در این همایش گفت: طلاب و روحانیون منابر و سخنرانی‌های خود را طولانی نکنند و سعی بشود تا از کمترین فرصت برای رساندن پیام نهضت عاشورا بهترین بهره وری را داشته باشند.
 
حجت الاسلام محمد علی فاطمیان افزود: محرم امسال بالغ بر ۲۰۰ روحانی مستقر و طرح هجرت از قم و مشهد به شهرستان‌های تربت حیدریه و رشتخوار اعزام می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها