فرمانده حوزه شهید فهمیده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه خبر داد
فرمانده حوزه شهید فهمیده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه گفت: دوره خبر و رسانه در راستای ارتقای توانمندی‌های فعالان رسانه‌ای و خبری شهرستان و پرورش خبرنگاران افتخاری و جوان به ویژه دانش آموزان بسیجی علاقه‌مند به کار خبر در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۵۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

پاسدار مهدی منصوری فرمانده حوزه شهید فهمیده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ در ساوه، با بیان اینکه دوره خبر و رسانه در راستای ارتقای توانمندی‌های فعالان رسانه‌ای و خبری شهرستان و پرورش خبرنگاران افتخاری و جوان به ویژه دانش آموزان بسیجی علاقه‌مند به کار خبر در حال برگزاری است، گفت: این دوره به مدت 3 روز به شکل کارگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره به صورت متمرکز در دانشگاه آزاد شهرستان زرندیه برگزار می‌گردد و مباحث آموزشی آن شامل رشته‌های خبرنگاری و خبرنویسی، عکاسی خبری، تحلیل نویسی، یادداشت نویسی، آشنایی با سواد فضای مجازی و آشنایی با نرم‌آفزار فوتوشاپ است.

فرمانده حوزه شهید فهمیده ناحیه مقاومت بسیج با بیان اینکه مدرسان این کلاس‌ها خبرنگاران خبرگزاری‌های مستقر در شهرستان و اساتید دانشگاه هستند، گفت: در دوره آشنایی با سواد فضای مجازی مواردی همچون ایده‌یابی، تکنیک‌های نرم افزار، اخلاق رسانه و بسته‌بندی محتوا و نرم‌افزارهایی همچون Adobe Photoshop، Adobe Editions و adobe premiere آموزش داده می‌شود.

پاسدار منصوری تصریح کرد: در دوره تحلیل نویسی سیاسی، مواد آموزشی مختلف و متنوعی در حوزه تحلیل نویسی، جریان شناسی و … مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره مقدماتی خبرنگاری، خبرنویسی، گزارش نویسی، مصاحبه و خبرنگاری آنلاین آموزش داده می‌شود، گفت: در دوره آموزشی عکاسی خبری، آموزش ابزار شناسی عکاسی خبری، کادربندی، نورپردازی و زاویه‌بندی مناسب، انتخاب عکس مناسب، ادیت و کپشن نویسی و ایده پردازی برای انجام یک ماموریت خبری عکاسی ارائه می‌شود.

گفتنی است فرماندهی محترم ناحیه زرندیه به همراه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دانشگاه از روند اجرای دوره خبر و رسانه که توسط حوزه دانش آموزی برگزار می‌گردد بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات