مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران: در استان یک هزار و 222 امامزاده و بیش از ۱۴ هزار موقوفه داریم که اکثر آنها در شرایط مطلوب اداره و بر اساس نیات واقفان اعمال می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۶۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی  در حاشیه دیدار مردمی با اهالی این شهرستان اظهار کرد: وقف به عنوان عمل خیر پل ارتباطی اهل بیت(ع) و چشمه همیشه جوشان است و برکات آن باقیات و صالحات به‌شمار می‌رود که در خدمت نیازمندان و بیچارگان جامعه است.

وی افزود: خدمات و فواید وقف در حال حاضر به زیرساخت‌های بسیاری در حوزه دین و مذهب اعم از مساجد، تکایا، امامزادگان و اماکن متبرکه و بخش نذورات مانند عزاداری امام حسین(ع) برگزاری جلسات قرآنی و دینی و نشر اسلامی و نیز در بحث کمک و حمایت از محرومان در بخش معیشت، درمان، تحصیل، ازدواج و نظایر آن است بسته به نیات واقفان هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: در بخش‌های دینی و مذهبی مردم بنابر اعتقادات قوی و ریشه‌دار تربیتی به وظایف خود در حوزه وقف خوب عمل کردند و ما در استان یک هزار و 222 امامزاده و بیش از ۱۴ هزار موقوفه داریم که اکثر آنها در شرایط مطلوب اداره و بر اساس نیات واقفان اعمال می‌شوند اما با توجه به رفع نیاز محرومان و کمک بیشتر و هدفمندتر در بخش تحصیل، درمان و دارو و خدماتی نظایر اینها از هم استانی‌های گرامی درخواست می‌کنیم در صورت تمایل به وقف در هر شهرستان بسته به نیار آن منطقه در حوزه‌های یاد شده نیز می‌توانند اقدام به وقف این عمل خداپسندانه کنند.

این مسؤول گفت: در راستای کاهش فاصله مدیران استان با مردم مناطق مختلف برنامه ریزی‌های خوبی در قالب دیدار مردمی داشتیم و امروز در خدمت مردم شریف و ولایتمدار تنکابن هستیم در این دیدارها اکثر مراجعان درخواست شخصی نداشتند و بیشتر درخواست‌ها در بحث نوسازی مساجد و اماکن متبرکه بود.

حیدری در پایان گفت: از مردم ولایتمدار استان درخواست می‌کنیم در حوزه وقف اگر نیتی دارند بدانند که این امر خداپسندانه که پیامبر گرامی اسلام نخستین واقف در تاریخ اسلام است امری خیر و ماندگار است زیرا وقف دائمی و در خدمت دین و محرومان جامعه قرار دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها