خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرار بود طرح ریچستری تلفن‌های همراه توسط شرکت مخابرات پیگیری شود که از ورود موبایل‌های قاچاق جلوگیری کند، گفت: سالهاست مسئولین طرح را به آینده موکول می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۹۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
مرتضی یزدانشناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: نمایشگاه تولیدات داخلی، نوشت افزار‌ها با همکاری جبهه فرهنگی، ولی عصر (عج) در شهریورماه برگزار و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نمایشگاه پاییزه از ۲۱ شهریورماه الی ۲۷ شهریورماه در حال برگزاری وهدف ما این است که کالا‌های ایرانی اسلامی، لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش و مواد غذایی تنظیم بازار در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

برگزاری نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی در آینده نزدیک در بیرجند

وی عنوان کرد: نمایشگاه پوشاک اسلامی، ایرانی و بومی محلی خراسان جنوبی نیز در آینده برگزار خواهدشد.
یزدانشناس تاکید کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی نظام باید بر کنترل واردات و مبارزه با قاچاق کالا که به صورت سیستماتیک، هدفمند و برنامه ریزی شده وارد کشور می‌شودباید باشد و مسائلی است که در سیاست‌های کلان نظام باید انجام شود.

۷۰ درصد لوازم التحریر مورد نیاز ما وارد کشور می‌شود

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد لوازم التحریر مورد نیاز ما وارد کشور می‌شود، گفت: ما در کشور توان تولید این محصول را داریم به نظر می‌رسد سیاست‌های دو گانه در تقابل نمی‌تواند بگذارد که ما به اهداف اقتصاد مقاومتی مان برسیم.

وی با بیان اینکه باید کنترل سیاست واردات انجام شود، افزود: اگر این دو موضوع را با جدیت دنبال شود ومسئولین و مردم پیگیر باشند توان داخلی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حتی در حوزه صادرات می‌توانیم برنامه ریزی داشته باشیم، عنوان کرد:کالا بیش از اندازه وارد کشور می‌شود واز طرف دیگر می‌خواهیم مردم کالا‌های ایرانی استفاده کنند.

سالهاست مسئولین طرح مبارزه با قاچاق را به آینده موکول می‌کنند

وی با اشاره به اینکه قرار بود طرح ریچستری تلفن‌های همراه توسط شرکت مخابرات پیگیری که از ورود موبایل‌های قاچاق جلوگیری کند، متذکرشد: سالهاست مسئولین طرح را به آینده موکول می‌کنند و این نشان می‌دهدکه واقعا به نظر می‌رسد اراده و پیگیری موضوع جدی نیست و در بقیه کالا‌های قاچ دیگر نیز این موضوع وجود دارد.

یزدانشناس با اشاره به تولیدات داخلی استان بخصوص پوشاک گفت: تولیدکنندگان پوشاک ما در خراسان جنوبی این توان را دارند که پوشاک استان را تامین کنند وهم تولیدات آن‌ها به خارج از استان نیز صادر شود.

وی ادامه داد:، اما در استان حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان صورت نمی‌گیرد و تولیدات استانی روز به روز کاهش پیدا می‌کند که حتی برخی از تولید کنندگان استانی ما به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

ادارات به جای حمایت از تولید استانی لباس فرم کارمندان خود را از استان‌های دیگر تامین می‌کنند

رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه خیلی از ادارات در استان را داریم که لباس فرم کارمندان خود را از استان‌های دیگر تامین می‌کنند، بیان داشت: ما توانایی این تولیدات را در استان داریم، اما حمایت لازم را از سوی نهادها، سازمان‌ها و بانک‌ها و مسئولین خیرید برای این مسئله به صورت جدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از مدیران ما سلیقه ایی عمل و فکر می‌کنند تصمیماتی که گرفتند به لحاظ اقتصادی به نفع مجموعه آن‌ها خواهد بود وبه تذکرات نیز توجهی نمی‌کنند.

یزدانشناس با اشاره به دوخت لباس مدارس استان نیز گفت: ما توانایی این را داریم که پوشاک مدارس را نیز در استان تامین کنیم، ولی سیاست‌های غیر کارشناسی باعث میشود که به اقتصاد استان ضربه بزند.

وی ادامه داد: لباس مدارس را به آموزشگاه‌های خیاطی دادند وکسانی که تولید این لباس‌ها را بر عهده دارند کار آموز هستند وچون کارآموز هستند کیفیت کار پایین می‌آید.

حمایت نکردن از تولیدکنندگان بومی استان موجب افزایش فقراقتصادی به صورت غیر مستقیم خواهیم شد
 
یزدانشناس تاکید کرد: اگر تولید استان از کیفیت خوبی برخوردار نباشد موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور هم خواهیم شد وزمانی تولید و کیفیت کاهش یافت موجب افزایش فقراقتصادی به صورت غیر مستقیم خواهیم شد وتبعات بعدی برای ساماندهی بیشترو زمان بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع دوخت لباس مدارس رااز طریق صنعت و معدن پیگیری وبه آموزش وپرورش اطلاع داده ایم گفت: دوخت پوشاک در آموزشگاه‌های خیاطی خلاف قانون است و آموزشگاه‌های خیاطی نمی‌توانند کار تولید لباس داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی خطاب به مسئولین متذکرشد: نگاه مسئولین نگاه متمرکز برای خلق ثروت در استان نیست وتصمیماتی گرفته می‌شود که ضعیف پروری در استان افزایش پیدا کند.

با اعمال و تصمیمات ناصواب و واردات بی رویه کفش کارگاه‌های کفش بیرجند تعطیل شد

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تولید کفش استان حرف اول را می‌زد وبا تولید کفش تبریزشانه به شانه حرکت می‌کرد، یادآورشد:، اما با اعمال و تصمیمات ناصواب و واردات بی رویه کفش بخصوص کفش چینی موجب شد که حتی اتحادیه تولید کنندگان کفش از حد افتاد واین اتحادیه به فروشندگان کفش ادقام وموجب شد تولید کننده کفش ما در شهربیرجندبه جای کمک به تولید استان راننده آژانس باشد واز هنر و ظرفیتی که می‌توانست به اقتصاد استان کمک کند مضایقه شود.

فشار به تولید کنندگان استانی موجب فرار آن‌ها از استان است

وی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی کم جمعیتی است و بر اساس شاخصه‌های اقتصادی برخی مسئولین وزارتخانه‌ها و سازمانهاتوقع و انتظار استان برخوردار را از خراسان جنوبی دارند ودر نتیجه فشار‌های خیلی مضاعفی به تولید کنندگان در حوزه مالیات، تامین اجتماعی وعوارض تحت عنواوین مختلف به تولید کنندگان می‌شود باعث فرارآن‌ها از استان شده است که اگر این اتفاق رخ ندهد موجب رفاه اجتماعی و خلق ثروت در استان خواهد شد.

 ۴ هزار میلیارد تومان پس انداز‌های مردم استان در بانک‌های استان‌های دیگر

یزدانشناس با بیان اینکه ما دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم که یک استان تولیدی هستیم، گفت: بنا بر خبر‌هایی که دارم مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان پس انداز‌های مردم استان در بانک‌ها به استان‌های دیگر برای سرمایه گذاری برده می‌شود واز این بابت بایدمتاسف باشیم که نتوانیم از داشته‌های خودمان در استان استفاده کنیم، زیرا علاوه بر اینکه نتوانستیم از خارج از استان برای توسعه اقتصادی استان کمک بگیریم سبب شده ایم پس انداز‌های همشریان ما نیز از استان خارج شود که این امر از نظر اشتغال وسرمایه گذاری نیز اتفاق خوبی در استان رخ نمی‌دهد.

رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصادی استان به نظرمن باید کارگروهی تشکیل شود که استان از این حالت خارج شود، عنوان کرد: باید زمینه سرمایه گذاری از دیگر استان‌ها را در استان خراسان جنوبی فراهم سازیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت هر استانی به زیر ساخت‌های آن بستگی دارد، گفت: در خراسان جنوبی باید زیرساخت‌های اساسی را داشته باشیم را‌های استان ما از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و راه‌های استان ما در پایین‌ترین سطح کشوری قرار دارد و با توجه با جمعیت کم استان آمار فوتی‌های تصادفات در بالا‌ترین سطح قرار دارد.

یزدانشناس یادآورشد: خدمات مسافربری ما در فرودگاه حداقلی است و بیشتر مقامات عالی رتبه ایی انجام می‌شود باید کاری کنیم تا بتوانیم با رفت و آمد‌های فرودگاهی جذب تولید کنندگان را در استان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: راه آهن نیز یکی از محور‌های توسعه اقتصادی استان است که می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند.

خراسان جنوبی محل آموزش آن‌ها برای پست‌های مدیریتی است

رئیس اتاق اصناف استان گفت: در زمانی که تقسیمات استان در خصوص استان‌های خراسان جنوبی رخ نداده بود جنوب خراسان بزرگ از طرح‌های توسعه ایی عقب بود که بعد از تقسیمات خراسان بزرگ به سه استان خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی و بعد از گذشت جندین سال هنوز اتفاق خاصی در خصوص توسعه استان در بحث اقتصادی نیفتاده است.

وی عنوان کرد: تنها رشد در حوزه‌های املاک و خدمات داشته ایم، اما خدمات ماندگار و عمیق به چشم نمی‌خورد واین تلاش بیشتر مدیران را می‌طلبد.

یزدانشناس متذکرشد: باید مسئولین و مدیرانی که انتخاب می‌شوند از مدیران عالی باشند نه مدیرانی که خراسان جنوبی محل آموزش آن‌ها برای پست‌های مدیریتی در دیگر استان‌ها و کشوری باشد و این ظلم مظاعفی به خراسان جنوبی است که نگاه‌ها باید عوض شود و مردم استان هم باید مطالبه گر باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها