فراهانی گفت: کار خود را از سال 91 با تاسیس یک شرکت شروع کردیم. این شرکت در بحث ها مطالعاتی، تحقیقاتی، اکتشافی و زمین شناسی ورود کرد و توانستیم بر روی معادن عقیق قم تحقیق کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۵۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

محمد فراهانی کارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نحوه کارکرد خود که منجر به تشکیل چندین شرکت و کارگاه شده است گفت: کار خود را از سال 91 با تاسیس یک شرکت شروع کردیم. این شرکت در بحث ها مطالعاتی، تحقیقاتی، اکتشافی و زمین شناسی ورود کرد و توانستیم بر روی معادن عقیق قم تحقیق کنیم.

وی افزود: این در حالی است که قبلا معمولا بعد از استخراج،  سنگ هایی مثل عقیق را بار می زدند و به دیگر کشورها صادر می شد. سابقه نشان داده تا خام فروشی طرفداران بیشتری پیدا می کند اما بعد از استخراج سنگ های گوهری از معادن قم، شروع به فرآوری محصول کردیم و پس از آن یک کارگاه انگشتر سازی درست کردیم.

این بسیجی درباره افزایش گام به گام پیشرفت خود در کارآفرینی اظهار داشت: ابتدا خام فروش سنگ بودیم در گام بعد فرآوری سنگ ها را شروع کردیم. در مرحله بعدی ساخت انگشتر  را ادامه دایدم. در آخر منجر به افتتاح یک موزه گوهر شناسی شد که هر کدام ارزش افزوده بیشتری برای شرکت داشت. این درحالی است که با افتتاح این موزه تخصصی در زمینه سنگ قیمتی، به ثبت میراث فرهنگی استان قم رسید.

فراهانی در خصوص بسترهایی که با کارآفرینی خود ایجاد کرده است عنوان کرد: در حال حاضر شرکت مشاور فنی مهندسی به صورت تخصصی به کار خود ادامه می دهد. همچنین یک مجموعه کارگاهی مجهز که هر کارگاه شامل 10 دستگاه گوهر تراشی، 10 میز از وسایل و ابزارهای پیشرفته  برای ساخت نقره و 10 دستگاه تراش الماسه دارد  که اینها بستر هایی هستند که برای فرآوری این معادن عقیق فراهم شده است.

ارسال نظرات