جنایتی که در روزهای اخیر نسبت به مسلمانان میانمار روا می‌شود، اذهان عمومی انسان‌های آزاده جهان را آزرده ساخته و نسل‌کشی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند که به‌ صورت سیستماتیک از حدود صدسال پیش آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۸۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیام صلح جامعه ارامنه در مراسم افتتاحیه چهل و نهمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه توسط نماینده ارامنه تهران و شمال کشور قرائت شد.

پیام کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی همزمان با شروع المپیک ارامنه به شرح ذیل است:

بنام خدا

با درود بیکران به روح پرفروغ امام راحل و با نثار بهترین نیات قلبی به رهبر معظم انقلاب، مقدم کلیه عزیزان را به مراسم افتتاحیه چهل و نهمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه خوشامد می‌گویم.

این دوره المپیک ارامنه به بیستمین سال تأسیس مرکز آهسته گامان آگونک تقدیم شده است. این مرکز جلوه‌ای از تلاش جمعی جامعه ارامنه کشور برای خدمت به ایران عزیز در راستای صیانت از استقلال و ارزش‌های بنیادین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی و مصالح راهبردی آن است. امروز شاهد جنایات فجیع علیه بشر در اقصی نقاط جهان هستیم. تروریسمی مهار نشده که تحت حمایت‌های سیاسی و مالی دولت ترکیه، حکومت سعودی و سایر دول جبار و مرتجع منطقه علیه ملل مظلوم منطقه اعم از شیعه و سنی، آشوری و ارمنی، ایزدی و علوی بیداد می‌کند.

جنایتی که در همین روزهای اخیر نسبت به مسلمانان میانمار روا می‌شود، اذهان عمومی انسان‌های آزاده جهان را آزرده ساخته و نسل‌کشی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند که به‌صورت سیستماتیک از حدود صدسال پیش در مورد ارمنیان، آشوریان، یونانیان، علویان و کردهای امپراتوری عثمانی آغاز شده و طی دهه‌های اخیر در قبال فلسطینیان نوار غزه و توتسیان روآندا ادامه یافته‌اند. اگر مسببین این نسل‌کشی‌ها مجازات می‌شدند قطعاً وضعیت مسلمانان میانمار امروز به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت رقم می‌خورد.

ایران کشوری است که در طول تاریخ پرافتخارش، هیچ‌گاه نیست به هیچ گروه قومی، دینی و مذهبی تعدی، فشار یا کشتار سازمان‌دهی شده با قصد قلبی اتفاق نیفتاده است. حقوق پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای آزادی‌های انجام مناسک دینی، آزادی‌های اجتماعی فرهنگی و حتی سیاسی پیامدهای تاریخی از همین واقعیت است.

جامعه ارامنه کشور با برپایی مراسم‌هایی همچون المپیک ارامنه تحت الطاف خالصانه مسئولین جمهوری اسلامی، این پیام را برای جهانیان دارد که روند صلح پایدار، روابط دوستانه بین دول و همزیستی ملل جز از طریق فراهم آورد بستر فرهنگی مناسب میسر نیست و در این‌ بین ورزش یکی از زیباترین نمادهای فرهنگی است که به این مهم غنائی ژرف و پرمعنا می‌بخشد.

ضمن تشکر فراوان بابت مساعدت‌های مسئولین وزارت ورزش، کشور، نیروهای خدام و جان‌برکف انتظامی و با قدردانی از زحمات باشگاه آرارات، آرزوی پیروزی جوانمردانه برای کلیه ورزشکاران عزیزمان در این دوره مسابقات را از خداوند منان دارد.

ارسال نظرات