مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اعطای 2500 بسته تحصیلی در قالب طرح «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۱۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری طرح «مهر تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان مرکزی خبر داد و گفت: طرح «مهر تحصیلی» هر ساله با هدف احصاء موقوفات برای دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های بی‌سوادی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به موضوع وقف در جامعه گفت: وقف دارای جلوه‌های مختلفی در جامعه است که یکی از نمونه‌های آن وقف در زمینه موضوعات تحصیلی و هزینه‌های مربوط به این امور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و به ویژه کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از مهمترین اجرای اهداف این طرح است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به تعداد بسته‌های توزیعی در این طرح گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید 2500 بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند استان تا اول مهرماه اعطا می‌شود.

وی افزود: هر بسته نوشت افزار حدود 120 هزار تومان ارزش دارد، که شامل وسایل مورد نیاز یک سال تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است که در مجموع بیش از 80 میلیون تومان اعتبار برای 2500 دانش‌آموز نیازمند هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حسنه وقف، ارائه خدمات به مردم از محل موقوفات، تشویق مردم به وقف جدید و مورد نیاز جامعه و بیان آثار برکات وقف از مهم ترین اهداف وقف در سطح جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات