خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در همایش انس و مودت پیشکسوتان این ناحیه در اردوگاه المهدی این شهرستان گفت: قرآن مهم ترین مبنا برای زندگی بشر جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۱۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

قرآن مهم‌ترین مبنا برای زندگی بشر است

به گزارش خبرنگار خرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی با تبریک ولادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت افزود:باز نشستگان سپاه به عنوان نخبگان جامعه و سرمایه های ماندگار و گنجینه های تجارب سپاه هستند

وی ادامه داد: باز نشستگان و پیشکسوتان پایه های اصلی نهاد مقدس سپاه هستند که از دوران جوانی تاکنون یار و مدد کار این نظام مقدس  بوده و هستند.

حجت الاسلام طالعی در ادامه به سبک زندگی اسلامی اشاره و بیان کرد: تنهای را سعادت انسان سبک زندگی اسلامی است که می تواند  انسان را از میان این همه  منجلاب و رذایل پست موجود در دنیا نجات داده و هدایتگر انسان به راه راست باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر سبک زندگی غربی در ایران رواج پیدا می کند، گفت: در این زمینه لازم است که نسبت به انتقال ارزش‌ها و زیبایی‌های سبک زندگی اسلامی به جامعه به ویژه در بین جوانان اقدامات لازم صورت گیرد .

حجت الاسلام طالعی افزود: برای دستیابی به باید ها و نبایدهای دینی و دیگر معارف الهی دو راه  عقل برهانی و نقل وحیانی عنوان کرد و گفت: هریک از این دو برای فهم دین  و لازم هستند. 

وی گفت: دین اسلام که کامل‌ترین دین بشریت محسوب می‌شود، سبک زندگی جامعی را برای بشریت  ارائه کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه افزود: در سیره و زندگی انبیا و امامان تا ظریف‌ترین مسائل می‌توان سبک زندگی جامع و کاملی را احصا کرده و با بهره‌گیری از آن سعادت دنیوی و اخروی را کسب کرد.

حجت الاسلام طالعی خاطرنشان کرد: برای سبک زندگی اسلامی مبنا لازم است و قرآن مهم‌ترین مبنا برای زندگی بشر است و مبنای درستی برای سبک زندگی انسان دارد.

وی با اشاره به فرمایش مولا علی(ع) زندگی را به چهار بخش تقسیم کرد و اظهارداشت: انسان باید بخشی زندگی خود را مناجات با خدا سپری کند و کسب  روزی حلال و کمک به هم نوعان خود و تفریه و لذت بردن از نعمت های الهی را بخش های دیگر زندگی برشمرد.

حجت الاسلام طالعی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تنها مسیر دست‌یابی به سعادت توجه به آموزه‌های دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین است.

 

ارسال نظرات