صبح امروز شبکه مجازی حفظ قرآن کریم با حضور حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۱۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی بخ نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در طی سالیان اخیر قدم های مهمی در راستای ترویج قرآن در استان انجام داده است که در این مسیر لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

حجت الاسلام مصائبی یکی از رسالت های اصلی انقلاب اسلامی را ترویج قرآن کریم در جامعه دانست و افزود: فعالیت های مجموعه های قرآنی در راستای ترویج امور قرآنی جای تقدیر دارد ولی با توجه به وضعیت فعلی هر چقدر در این مسیر تلاش کنیم باز هم جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های ضد فرهنگی دشمن در کشورمان ،باید از انواع روش های مختلف و کارشناسی شده در راستای قرآنی شدن جامعه مان استفاده کنیم.

رئیس مرکز اومور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهداف حکومت اسلامی گفت: در حکومت های اسلامی علی الخصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران همه مسئولان وظیفه دارند در ترویج قرآن کریم در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برای ترویج امور قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس فرمایشات رهبری ، در سالهای اخیر یک تلاش و ندای قرآنی در کشور آغاز شده است که هدف اصلی ما در این مسیر تربیت حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم می باشد.

وی تبریز را به عنوان یکی از شهرهای فعال در عرصه قرآنی قلمداد کرد و افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز یکی از بهترین دوره هایی بود که در سالهای اخیر برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسینی آموزش با روش های مختلف را لازمه  ترویج قرآن در جامعه دانست و افزود: بدون شک نمی توان با روش های دهه 60 فعالیت های قرآنی انجام داد ،و باید انواع فعالیت های فرهنگی و هنری را نیز در این امر دخیل کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین ما از قرآن دور و بیگانه هستند و این در حالی است که در جامعه اسلامی باید قرآن در تمامی کارهایمان حاکم باشد و ما پناهگاهی جز قرآن نداریم.

رئیس مرکز اومور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح مراکز مجازی حفظ قرآن کریم را کاری بسیار ارزشمند و مبارک دانست و اظهار داشت: با توجه به سخت شدن شرایط زندگی و افزایش کارهای روزانه برخی افراد امکان حضور در کلاس های حفظ را ندارند که با این روش می توانند بدون حضور در کلاس اقدام به حفظ قرآن کنند.

ارسال نظرات