خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، خواستار تقویت نقش بانوان در جامعه شد و گفت: بانوان باید در این راه مطالبه گر باشند تا این جایگاه توسط خودشان تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۲۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در جلسه کارگروه بانوان شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان ضمن بیان اینکه باید بانوان در جامعه مطالبه گر باشند و در این راستا نخستین راه آگاهی از حقوق بانوان و حدود و اختیارات اقدامات دولت، جایگاه و رسالت زن در قوانین و قانون توسعه است.
وی افزود: در برنامه ششم به خصوص در حوزه بانوان شامل اشتغال، مسائل اجتماعی و فرهنگی، تربیتی، آموزشی، سیاسی و ... برنامه‌های خوبی در سطح کلان دیده شده است.
عضو خانه ملت گفت: امروز صنایع دستی ما با بانوان عجین است لذا نمی‌توانیم توسعه را در این حوزه بدون در نظر گرفتن قشر بانوان شاهد باشیم لذا باید در این راستا از این قشر تاثیرگذار به خوبی استفاده کنیم.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه استفاده ابزاری و سیاسی از بانوان باید پایان یابد، تاکید کرد: نباید فراموش کرد که بانوان چه سهمی از جامعه دارند.
وی افزود: باید در نظر داشت که شاید مقداری از تقصیرات نیز متوجه بانوان ما باشد که ورودشان ورودی مقطعی است من در بین جلسات بانوان همیشه اعلام داشته ام که آمادگی داریم تا از اقدامات و نظرات بانوان به مثابه بازوان قوی در هر حوزه‌ای که احساس می‌کنند استفاده کنیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: با استفاده از استعداد‌های بانوان امروز می‌توان کار‌های بزرگی را در حوزه تصمیم سازی مدیریتی و توسعه انجام داد، اما متاسفانه بانوان در بسیاری اوقات دیده نشده و جدی گرفته نمی‌شوند در حالی که زنان پر از توانایی و استعداد هستند که باید در تصمیم سازی‌ها به کار گرفته شوند.
حسینی شاهرودی تأکید داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی امروز ناشی از این است که به نهاد خانواده و جایگاه زن در آن دقت نداشته ایم، ماموریت بانوان سیاست‌های هدایتی، نظارتی است که ببینند نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی چه می‌کنند؟ و در حوزه شهرستانی، استانی، سیاسی و ملی چه می‌گذرد و نقش بانوان در این بین چه می‌شود.
وی افزود: اگر امروز امنیتی در جامعه ایجاد می‌شود، بر اساس حضور جدی بانوان است لیکن باید توجه زیادی به بانوان در جامعه داشت.
عضو خانه ملت با یادآوری اینکه امروز جامعه ما دچار مشکلات عدیده‌ای شده است، گفت: باید سالانه ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم و این میسر نمی‌شود جز اینکه در سطح کلان دولت، مجلس و مردم دست به دست دهند تا حمایت صورت گیرد و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد در این بین، اما ماموریت بانوان، حضور و نقش آفرینی است، باید امروز نقش بانوان را پررنگ کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها