نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه تلاش‌های مدیران شهرستان در حوزه اشتغال آی تی باید افزون‌تر شود، گفت: فناوری اطلاعات بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۲۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در جلسه شورای آی. سی. تی شهرستان‌های شاهرود و میامی در راستای پیگیری رفع مشکلات ارتباطی و مخابراتی شرق استان در محل دفتر خود در شاهرود بابیان اینکه در آی. تی و آی سی. تی حوزه‌های دانش بنیان تکالیف سنگینی از برنامه ششم توسعه بر دولت نهاده شده است، ابراز داشت: وزیر ارتباطات و فناوری فردی جوان و خوش فکر در برنامه خود برای حضور در کابینه اعلام کرد که سالانه باید ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب بخشی از مشکلات تورم در حوزه اشتغال و بیکاری را حل کنیم.
وی افزود: آذری جهرمی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل را در برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات قید کرده بودند که این وزارت خانه تامین کند که ریاست جمهور اعلام کرد باید ۳۰۰ هزار شغل در این زمینه ایجاد شود، لذا در فرآیند‌های صورت گرفته این آرمان دست نیافتی نیست.
عضو خانه ملت با بیان اینکه اگر همه نهاد‌ها تلاش کنند می‌توان به ایجاد اشتغال در زمینه فناوری اطلاعات دست یافت، ابراز داشت: در فرآیند اقداماتی که در حوزه فناوری اطلاعات انجام شد نشان می‌دهد که اگر تلاش همه نهاد‌ها نه فقط در حوزه ارتباطات بلکه در حوزه‌های دیگر از جمله در زمینه مدیریتی شهرستان‌ها از حمایت لازم برخوردار باشند و موانع و مشکلات موجود برطرف شود، این عدد دست یافتنی است.
حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: حداقل ۱۰۰ هزار شغل باید در کشور ایجاد شود بنابراین متناسب با جمیعت بی کار باید بخشی از آن را با برنامه ریزی متوجه خودمان کنیم.
وی افزود: بیشترین نرخ بیکاری استان سمنان در شرق آن معطوف شده و در غرب کمترین نرخ بی کاری را شاهد هستیم لذا انتظار می‌رود که برای اشتغال شرق استان و به ویژه در حوزه ارتباطات چاره‌ای تدبیر کنیم.
در این نشست مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، فرماندار میامی، فرماندار شاهرود و بخشداران دو شهرستان نیز حضور داشتند و پیرامون مشکلات حوزه ارتباطی و مخابراتی شرق استان بحث و تبادل نظر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها