خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان نیکوکار استان در پنج ماهه سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۳۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی افزود: زکات جمع آوری شده بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه کشاورزان استان در پنج ماهه سال گذشته سه میلیارد و 400 میلیون تومان زکات پرداخت کردند گفت: امسال از مجموع زکات جمع آوری شده 73 درصد برای امور محرومان و 27 درصد به پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

کلامی افزود: در سال گذشته 56 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان اختصاص یافت که امسال 17 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه شش هزار عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، افزود: در پنج ماهه امسال از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه تاکنون در 910 روستا، شورای زکات روستایی تشکیل شده است، گفت: در پنج ماهه امسال سه هزار عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده اند و در ماههای محرم و صفر 90 مبلغ زکات به مناطق محروم و روستاهای استان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال استان آذربایجان شرقی در جمع‌آوری زکات فطره رتبه ششم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: مردم خیر استان امسال بیش از پنج میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها