مدیر آموزش و پرورش شاهرود در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: تعداد ۱۶۲ مدرسه دولتی و ۸۴ مدرسه غیر دولتی در شاهرود با ۲۹۵۵۴ دانش آموز و ۱۲۶۲ کلاس درس در شهرستان شاهرود است.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۴۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید باباخانی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالن هلال احمر این شهر ضمن بیان اینکه برای آماده سازی مدارس پنج کارگروه در پروژه مهر شامل ساماندهی نقل و انتقال مدیران، تعمیر و تجهیزات، اطلاع رسانی، تعیین صلاحیت و نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش شاهرود تشکیل شد، ابراز داشت: یکی از مسائلی که همه ساله دغدغه خانواده‌ها و مسئولان را شامل می‌شود وسایل گرما ساز کلاس‌های درس است که بر همین اساس ۱۹ مدرسه از نظر تجهیزات گرمایشی استاندارد سازی شد.
وی با بیان اینکه هشت مدرسه به سرویس آموزشی شهرستان مجهز شدند، افزود: برای آماده سازی مدارس ۹ آموزشگاه به متراژ ۱۰ هزار مترمربع آسفالت شد و ایزوگام مدارس به میزان ۱۵ هزار و ۹۸۲ مترمربع در ۱۹ آموزشگاه به انجام رسید.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود بابیان اینکه ۲۹ هزار و ۵۵۴ دانش آموز طی سال تحصیلی در مدارس شهرستان حضور خواهند داشت، بیان کرد: شاهرود ۱۶۲ مدرسه دولتی با ۹۳۷ کلاس درس و ۸۴ مدرسه غیر دولتی با ۳۲۵ کلاس درس دارد که ۱۱ هزار و ۵۱۷ دانش آموز پسر و ۱۱ هزار و ۶۷۳ دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و همچنین دو هزار و ۱۷۲ دانش آموز پسر و یک هزار و ۵۱۳ دانش آموز دختر در مدارس غیر دولتی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
باباخانی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش انسداد مبادی بی سوادی با جذب دو هزار دانش آموز است، تصریح کرد: ضریب پوشش آموزشی در شاهرود ۹۹ درصد است که در راستای شعار سال برای اشتغال ۳۰ نفر از افراد بومی منطقه سطوه و طرود و حاشیه شهر اقدام شده است.
وی بابیان اینکه در دوره متوسطه دوم که خروجی‌های آموزش و پرورش در آنجا شناسایی می‌شوند، امسال شاهد جهش خوبی در کسب رتبه‌های زیر دو هزار بودیم، افزود: در سال گذشته ۷۱ نفر در کنکور سراسری رتبه زیر دو هزار کسب کردند که این رقم با رشد ۴۸ درصدی به ۱۰۵ نفر رسید.
باباخانی اضافه کرد: کسب مدال طلا و رتبه یک کشوری در جشنواره هنر‌های تجسمی در رشته تابلو فرش، کسب مدال طلا و عنوان نخست از جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب رتبه سوم کشوری در المپیاد نانو و کسب نیمی از کرسی‌های المپیاد‌های کشوری و مسابقات از جمله دستاورد‌های آموزش و پرورش شاهرود محسوب می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۵ شهریور ماه جاری روز حضور دانش آموزان در مدارس، ۲۸ شهریور زنگ غنچه ها، ۲۹ شهریور زنگ جوانه‌ها و اول مهر ماه زنگ بازگشایی مدارس و مقاومت در مدارس استان سمنان طنین انداز خواهد شد.
تحصیل قریب به ۳۰ هزار دانش آموز در ۱۲۶۲ کلاس درس در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها