خبرگزاری بسیج: دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه پیام مباهله تاکید بر استفاده از معنویت و دعا برای اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر است گفت: همه باید تلاش کنیم علاوه بر تقویت باورهای اعتقادی و دینی بر اهمیت دعا برای رشد و کمال توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۷۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی،افزود: واقعه مباهله جایگاه واقعی اهل بیت(ع) را در نزد خدا و پیامبر(ص) تبیین کرد و نشان داد که امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و حسین(ع) چه عظمت و جایگاهی دارند.

وی خاطر نشان کرد: واقعه مباهله در دوران عظمت دین اسلام به وقوع پیوست و امروز نیز نظام اسلامی در دوران عظمت و عزت تشیع این واقعه را برای جامعه اسلامی و جهان اسلام تبیین کرده و آن را به فرهنگ تبدیل می کند.

صدیقی با تشریح واقعه مباهله، تصریح کرد: مباهله تقاضای لعن الهی از سوی دو نفر یا دو دسته برای طرف مقابل خویش است که هر یک خود را بر حق می‌دانند. وی تصریح کرد: این واقعه مهم تاریخی باید با زبان هنر برای نسل جوان تبیین شود.

 این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ اما در روز موعود از این کار انصراف دادند.

 

  

ارسال نظرات