مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء در جمع خبرنگاران:
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء پیش از بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آهن اسفنجی در فولاد آذربایجان رسالت نخست این قرارگاه را اجرای طرح های اولویت دار و زیرساختی خواند تا بتواند کشور را به سمت رشد و پیشرفت سوق داده و توسعه پایدار را برای کشور به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیرویس محمدزاده افزود: اگر در اجرای طرح هایی که اولویت نخست قرارگاه است موفق شویم، رشد اقتصادی حاصل شده و تاثیر آن را بر سر سفره مردم با محرومیت زدایی از چهره کشور خواهیم دید.

وی هدف دوم این قرارگاه را آموزش و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده خواند و گفت: قرارگاه تلاش دارد با تربیت نیروهای اهل فن و متعهد آن ها را برای ورود به طرح عمرانی آماده کند تا بتوانند تجربه لازم را در این خصوص کسب کنند.

محمدزاده آماده و به روز بودن تجهیزات را هدف سوم قرارگاه دانست و اظهارداشت: در این خصوص براساس تدابیر فرماندهی قرارگاه؛ سردار عبدالهی تجهیزات و دانش مورد نیاز اجرا و پیگیری می شود.

وی در ادامه به آغاز به کار تولید آهن اسفنجی فولاد میانه اشاره و بیان کرد: این کارخانه با تلاش نیروهای جهادگر موسسه عاشورا از 12 شهریور آغاز شده و
همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
محمدزاده اضافه کرد: این طرح در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به 10 میلیون تن در سال، با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به وسعت 30 هکتار به عنوان یکی از طرح های هشتگانه در دست اجراست.

 وی ادامه داد: با تکمیل چرخه تولید واحدهای ذوب و ریخته گری این کارخانه به ظرفیت 711 هزار تن بیلت در سال، خوراک مورد نیاز واحد نورد شرکت فولاد آذربایجان را تامین می کند.

محمدزاده از ویژگی های این کارخانه تولید را بومی سازی تجهیزات آن خواند و خاطرنشان کرد: انرژی مصرفی این کارخانه از ذخایر خدادادی و گاز طبیعی است که از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می کند.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء نیروهای به کارگیری شده در کارخانه تولید آهن اسفنجی را بیش از 300نفر عنوان و اظهار کرد: این تعداد نیرو با توجه به اهمیت قرارگاه در خصوص آموزش نیروی انسانی، از افراد تحصیل کرده ای هستند که در قرارگاه آموزش های لازم را در این خصوص فراگرفتند.

محمدزاده با اشاره به اینکه کارخانه تولید آهن اسفنجی سومین طرحی است که از سال گذشته آن را موسسه عاشورا تعهد کرده بود اجرا کند، اجرای سد کلوان چایی در هشترود و ساخت آزادراه مراغه-تبریز را دو طرح دیگر این موسسه در طول یک سال اخیر برشمرد.

وی با بیان اینکه اجرای بیش از 130طرح استانی و ملی در کارنامه موسسه عاشورا وجود دارد، طرح های بزرگ ملی سد سبلان، گازرسانی خط7، آبرسانی خط2 را از مهم ترین آن ها نام برد.

 محمدزاده اجرای طرح هایی در زمینه سد و شبکه آبرسانی، راه سازی و ابنیه، آزاد راه مراغه -هشترود، کمربندی اردبیل، آزاد راه اردبیل-مشکین، تونل قزوین در منطقه صعب العبور الموت، آبرسانی تبریز و اتوبان ولایت تبریز را از عمده طرح های بزرگ ملی در دست اجرا بیان کرد.

 رسالت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح های زیرساختی برای محرومیت زدایی است

رسالت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح های زیرساختی برای محرومیت زدایی است

عصر روز گذشته اصحاب رسانه تبریز از کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه و بخش های مختلف آن بازدید کردند.

ارسال نظرات