مهر که می آید، بوی مهربانی هم با خود می آورد و نسیم مهرورزی در کوچه ها و خیابان های این آب و خاک جان ها را نوازش می کند. در باغ عاطفه درختان احساس، شکوفه می دهند و از گلبرگ های ایمان شبنم محبت می چکد.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۰۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روز مهربانی فرا می رسد و جشنی به وسعت دل های آسمانی برپا می شود.آری جشن عاطفه ها به تمامی کلاسی است برای یاد گرفتن  درس همدلی.

امروز همه دعوت شده ایم به میهمانی جشن خلوص دل ها، فقط امروز فرصت داری ندارها را در دارائی ات سهیم کنی.عیار کمک ها مهم نیست، مهم آمدن است به صحنه تقسیم مهربانی، مهم کمک به همنوع است.مهم یادگرفتن الفبای مهر است تا بتوانیم مشق مهربانی بنویسیم.

بیایید دل ها را از بی مهری پاک کنیم، بیایید پلکانی باشیم تا دانش آموزان نیازمند به سقف آرزوهایشان برسند، بیایید بهانه ای باشیم برای شادی دل نیازمندان، چشمان منتظر، نگاه های معصوم و دست های خالی 14 هزار دانش آموز بی بضاعت استان کمک های نقدی و غیرنقدی شما خیران و مردم سخاوتمند را طلب می کنند.

ما مردمانی از اهالی سخاوت هستیم،پیشه مان نوعدوستی و دل هایمان لبریز از عاطفه است.ما وجدان های بیدار هستیم و به تاسی از مولایمان حضرت علی(ع) نمی گذاریم کودکان و یتیمان این مرز و بوم با چشمان گریان ، لباس کهنه و کفش های پاره در کلاس درس حاضر شوند.

بار ديگر گام هاي مهربان و سرشار از مهر و نوعدوستي مردمان سرزمین اطلسی ها به سوي پايگاه هاي جشن عاطفه ها به حرکت در خواهد آمد و بوي عشق و ايثار فضاي استان آذربايجان شرقي را عطرآگين خواهد نمود و زيباترين صحنه تقسيم مهرباني ها را رقم خواهد زد.

جشن عاطفه ها تجلی عشق و نمایش عاطفه مردم نیکوکار در کمک به همنوع خود است.همایشی که همه می آیند تا فقر و درماندگی را از چهره دانش آموزان محروم بزدایند.مردمان آذربایجان سرافراز  بار دیگر دلهایشان را به سوی شهر مهربانی به پرواز در می آورند و در این جشن کریم و بخشنده بودن را تمرین می کنند.

بیایید غم از رخسار کودکان و یتیمان نیازمند بزداییم.کودکانی که مهربانی و همزبانی را می جویند.این جشن فرصت مناسیی است تا همه با هم لباس کفش و کیف نو بر تن این کودکان نیازمند بپوشانیم و نگذاریم سال تحصیلی را با لباس کهنه و غم نداری آغاز کنند.بیایید به فکر کودکان و نوجوانان سرزمین مان باشیم که به دلیل فقر مالی خانواده توان خرید لوازم التحریر،کیف و کفش را ندارند و لاجرم با دلی شکسته و چهره ای غمگین پای به مدرسه می گذارند و با حسرت به همسالان خود می نگرند و اشک در چشمان معصومشان حلقه می زند.

براستی آیا می توان با خیال راحت سر به بالین گذاشت و شب را به صبح رساند در حالیکه همنوعان مان به دلیل نداری شرمنده فرزندان خود می شوند و آنان را با دست خالی روانه مدرسه می کنند.؟شرافت انسانی و وجدان بیدار مان حکم می کند که با مساعدت نقدی و غیر نقدی به این دانش آموزان و تامین مایحتاج تحصیلی شان،دلهای آنان را شاد کنیم تا خزانشان بهاری گردد.

آری جشن عاطفه ها روزی است که قلک های مهربانی می شکنند تا دلی نشکند.بار دیگر در این روز از آسمان آبی ایران اسلامی باران عطوفت می بارد تا درختان عاطفه میوه ایثار نثار کنند.

حکایت جشن عاطفه ها حکایت شاد کردن دل نیازمندان است و معنی کردن همدلی.

همه می آییم تا عاطفه هایمان را نثار صورتک های غمناک و شانه های کوچک فرزندان نیازمند سرزمین اطلسی ها بکنیم.

می آییم تا پروانه ای باشیم برای شمع وجودشان.می آییم تا پنجره ای بگشائیم برای دیدن افق فرداهایشان.

طاهر خیری

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها