مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ارسال 225 اثر به سوگواره اسلانی شعر و نوحه سفینه گفت: این تعداد اثر از 48 شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه در استان گفت: پس از جمع‌آوری و داوری آثار ارسالی آیین اختتامیه این سوگواره ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم مسئولان استان و همچنین روسای هیات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی استان در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در جوار تربت پاک سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارسال ۲۲۵ اثر به سوگواره اسلانی شعر و نوحه سفینه گفت: این تعدا اثر از ۴۸ شاعر و نوحه سرا به این سوگواره ارسال شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: در مجموع ۱۰۵ شعر و ۱۲۰ نوجه به سوگواره شعر و نوحه سفینه ارسال شده است.

وی سطح کیفی آثار ارسالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، جناب آقای احمدرضا قدیریان و سرکار خانم عالیه مهرابی داوری آثار ارسالی به این سوگواره را بر عهده داشته‌اند.

حسینی کوهستانی با اشاره به برگزاری این سوگواره در موضوعات اربعین حسینی، اجتماعی به‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است.

شایان ذکر است این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری، شورای هیات مذهبی و کانون مداحان استان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات