مدارس مختلط و فرسوده آفت تحصیل در شرق هرمزگان!

در نشست بررسی «مسایل و مشکلات مدارس و فضای های آموزشی بشاگرد» که با حضور مسئولان و جمعی از مردم این شهرستان برگزار گردید، مدارس فرسوده و مختلط و عدم استقبال والدین از مدارس شبانه روزی به عنوان چالش های آموزش و پرورش در بشاگرد مطرح شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۲۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،مدرسه به عنوان خانه دوم ، به دلیل نقش تأثیر گزار در زندگی و آینده افراد مورد توجه کشور های پیشرفته قرار گرفته است که روز به روز با بهبود و ارتقاء سطح کیفی آن ها شرایط بهتری را برای آموزشی بی دغدغه، فراهم می کنند.

یکی از شهروندان بشاگردی در میزگرد وضعیت مدارس شهرستان بشاگرد، با اشاره به وضعیت نابسامان مدارس در این منطقه، اظهار کرد: نه تنها مدارس بخش گافر از وضعیت خوبی برخوردار نیست بلکه اکثریت مدارس در معرض تخریب شدید هستند و متاسفانه دانش آموزان زیر سقف های لرزان مشغول به تحصیل می باشند.

مدارس فرسوده آفت تحصیل کودکان بشاگردی!

وی از مدرسه دستگرد درگاز بشاگرد به عنوان یکی از مدارس تخریبی نام برد و گفت: میزان آموزش پذیری دانش آموزان در این شرایط بسیار پایین است که نمی توان از کودکان و معلمان انتظاری در زمینه کیفیت آموزشی داشت و مسئولان مربوطه هم تا کنون اقدام قابل توجهی برای رفع آن نکرده اند.

یکی دیگر از شهروندان بشاگردی با اشاره به وضعیت مدارس درنگ مدو، افزود: مدرسه دبستان درنگ مدو بخش گافر غیرقابل استفاده است و دانش آموزان درمدرسه نوساز راهنمایی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی تصریح کرد: بشاگرد نیازمند حرکت جهادی در زمینه ساخت مدرسه و تجهیزات دارد که با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی در زمینه های مختلف از جمله جذب و هدایت خیرین به راحتی می توان از این معضلات عبور کرد.

مدارس مختلط؛ پدیده ای که در بشاگرد بسیار دیده می شود

این شهروند بشاگردی بیان کرد: مختلط بودن مدارس متوسطه یکی از مهم ترین مشکلات آموزشی بشاگرد است که آسیب اجتماعی زیادی به بار می آورد. امیدواریم با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید این موضوع از سوی مدیران آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد.

یکی دیگر از شهروندان بشاگردی با اشاره به پراکندگی جمعیتی و خطرات جابه جایی دانش آموزان، گفت: جابه جایی دانش آموزان در روستا های بشاگرد با توجه به وضعیت نامناسب جاده ای و استفاده از وسیله های حمل و نقل غیر استاندارد یکی از اصلی ترین مشکلات دانش آموزان است که سالانه جان تعداد زیادی را بر اثر تصادف می گیرد.

عبدالرضا روشن ضمیر رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان بشاگرد در پاسخ به مشکل تخریبی مدرسه دستگرد درگاز، تصریح کرد: این مدرسه جزء مدارس اولویت دارجهت مقاوم سازی به اداره کل نوسازی اعلام شده که با تأمین اعتبارلازم مقاوم سازی خواهدشد.

رئیس آموزش پرورش بشاگرد درخصوص وضعیت مدرسه دبستان درنگ مدو، افزود: درنگ مدو مدرسه ای تحت عنوان راهنمایی ندارد و یک ساختمان ابتدایی شش کلاسه دارد که تابلو و سر در آن مدرسه راهنمایی نوشته شده است.

 

رییس آموزش و پرورش بشاگرد در ادامه بیان کرد: ساختمان دوره متوسطه اول روستای درنگ مدو بخش گافر توسط خیرین با همکاری کمیته امداد درحال ساخت است.

روشن ضمیر در ادامه بیان کرد: دربخش گافر مدرسه متوسطه اول در روستاهای کرهون وسیت ماستی وجوددارد که باپیگیری های صورت گرفته درسیت وماستی خوابگاه احداث شود که در سال آینده شبانه روزی خواهد تا از ترک تحصیل دختران در آن حوزه جلوگیری شود و خوابگاه درنگ مدو هم درصورت آماده شدن تحت عنوان دخترانه خواهدبود.

وی ادامه داد: بدنبال این هستیم باکمک خیرین یک آموزشگاه شبانه روزی پسرانه احداث کنیم تا دیگر هیج دانش آموز بخش گافری از تحصیل باز نماند و مسافت های طولانی برای ادامه تحصیل به سردشت وخمینی شهر و….طی نکند.

عدم اعتماد والدین بشاگردی به مدارس شبانه روزی!

رئیس آموزش پرورش بشاگرد با بیان اینکه رسیدگی به مدارس مختلط جزء اولویت های کاری ما است، اظهار کرد: برای جمع آوری مدارس مختلط در تابستان سال جاری بامعتمدین و نمایندگان مردم جلسات مختلفی برگزار شد اما اولیاء دانش آموزان حاضر به تحصیل فرزندانشان در مدارس شبانه روزی نیستند.

روشن ضمیر تصریح کرد: در سال جاری حدود ده درخواست برای احداث ساختمان مدرسه مختلط از سوی شورا و دهیارهای روستاهای این منطقه ارسال شده است که با مخالفت آموزش پرورش روبه شده که اصلی ترین مشکل ما عدم همکاری مردم با آموزش پرورش می باشد و این سازمان نیازمند همکاری همه افراد به خصوص تحصیل کرده های این شهرستان است.

وی افزود: مدارس دستگرد درگاز، کلاهو، تیدر و بشنو بخش درابسر بشاگرد دانش آموزان به صورت مختلط مشغول به تحصیل هستند که با توجه به ساخت مدرسه شبانه روزی تیدر می توانند در این مدرسه به صورت مجزا تحصیل کنند.

رئیس آموزش و پرورش بشاگرد در خصوص دانش آموزان بخش مرکزی، اظهار کرد: مدارس روستای گوریچی، شه بابک، جکدان، اهون و چوخون دانش آموزان به صورت مختلط تحصیل می کنند که دختران این مدارس با هدایت آنها به مدرسه شبانه روزی روستای اهون و پسران هم به مدرسه شبانه روزی جکدان به ادامه تحصیل دهند اما استقبالی از سوی اولیاء دیده نمی شود.

هدایت دانش آموزان به سمت مدارس شبانه روزی، یکی از راه کار های کاهش خطرات جاده ای

روشن ضمیر درخصوص حمل و نقل دانش آموزان، بیان کرد: تنها راه کاهش رفت و آمد ها هدایت دانش آموزان به سمت مدارس شبانه روزی است که با توجه به وضعیت نامناسب جاده ای بشاگرد استفاده از مینی بوس امکان پذیر نیست و به اجبار دانش آموزان با وانت بار جابه جا می شوند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تعصبات منطقه ای مهمترین موضوعی است که نتوانسته ایم مدارس مختلط را با وجود اظهار اولیاء و معتمدین به وجود مشکلات فراوان از هم تفکیک کنیم.

رئیس آموزش پرورش شهرستان ضمن نارضایتی از همکاری و عدم تعامل مردم با آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه ای که سال گذشته در شهرک مطهر برای سرویس دانش آموزان رخ داد دو مدرسه شبانه روزی در این شهرک احداث و دانش آموزان به این مدارس هدایت شدند اما در حال حاضر اولیا حاضر به ادامه تحصیل فرزندانشان در مدارس شبانه روزی نیستند.

ارسال نظرات