امام جمعه اردبیل گفت: استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی به عنوان یکی از اساتید و مداحان برجسته استان اردبیل خود صاحب سبک بوده و شاگردان زیادی را در مکتب امام حسین(ع) تربیت کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۴۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این گونه نکوداشت‌ها از اهمیت ویژ‌ه‌ای در زنده نگهداشتن آئین و سیره اهل بیت(ع) دارد که باید بتوانیم مفاخر خود را تجلیل کرده و به عموم مردم معرفی کنیم تا به عنوان یک الگوی شایسته بین همگان شناخته شوند.

وی با اشاره به این که مداحان خود مورد توجه اهل بیت(ع) هستند افزود: کسانی که در راستای ترویج مکتب حسینی تلاش می‌کنند  قطعا مورد اهمیت مردم و آحاد جامعه قرار می‌گیرند.

امام جمعه اردبیل گفت: برگزاری مراسم نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی در واقع تجلیل از یک شخص نیست بلکه از یک تفکر و کسی است که بیش از نیم قرن برای مداحی حضرت امام حسین(ع) و شهدای عاشورا قدم برداشته که این یک حرک عظیم محسوب می‌شود.

عاملی اظهار کرد: جامعه مداحی و شعرای آئینی و حسینی نقش بی‌نظیری در احساس تعلق مردم به عاشورا و مکتب اهل بیت(ع) دارند و این افراد سبب زنده نگه‌داشتن باورها و ارزش‌های دینی در بین مردم می‌شوند.

وی بیان کرد: استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی در حوزه مداحی صاحب سبک بوده و شاگردان زیادی در مکتب امام حسین(ع) تربیت کرده که قطعا برنامه‌ها و اجرای استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی برای همیشه در اذهان مردم ولایی استان و شیعیان جهان باقی می‌ماند.

 

 استاد ‌

ارسال نظرات