کارشناس و فعال فضای مجازی گفت: استقلال و پیشرفت فضای مجازی کشور از نرم افزار های خارجی توسط جوانان انقلابی میسر است
کد خبر: ۸۹۱۷۶۵۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان محمد‌جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی رفتار اخیر گوگل مبنی بر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور‌های خارجی، اعلام کرد که حرکت‌هایی را برای مستقل شدن از گوگل و اندروید در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مستقل شدن از گوگل و اندروید با استقبال بسیار گسترده فعالان و کارشناسان فضای مجازی کشور همراه بوده است.

قلندر بامری کارشناس و فعال فضای مجازی در گفتگو با بسیج با بیان اینکه این سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حرکت مثبتی برای پیشرفت در زمینه فضای مجازی کشور است، گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری بوده است بهترین راهکار برای استقلال فضای مجازی کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه‌های اجتماعی بومی و همچنین نرم افزار‌های جستجوگر پیشرفته بومی باید از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مستقل شدن فضای مجازی باشد، افزود: هر چند شبکه‌های اجتماعی و موتورجستجو‌هایی از قبل داریم، اما باید از آن‌ها به صورت ویژه حمایت شود.

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در برنامه ششم اصل را بر اتمام رساندن شبکه ملی اطلاعات بگذارد چرا در این صورت است که می‌توان گفت که مستقل شده ایم.

قلندر بامری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "فضای مجازی ابزاری برای انتقال پیام انقلاب برای سراسر دنیا است. " باید تلاش مسئولان این باشد که این اطلاع رسانی با فضای مجازی باشد که در اختیار خود ما باشد نه اینکه با تحریم شرکت‌های خارجی نتوانیم به درستی کاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما در طول این ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که راه‌های پیشرفت را به خوبی بلد هستند و فقط نیازمند حمایت هستند، ادامه داد: پس مسئولان این مسیر را به دست جوانان انقلابی آشنای به فضای مجازی بدهند.

بامری اظهار کرد: بدون تردید استقلال و پیشرفت فضای مجازی کشور توسط جوانان انقلابی میسر است.

این فعال فضای مجازی خاطرنشان کرد: تاکنون راه‌هایی هر چند اندک برای استقلال فضای مجازی از سوی جوانان پیموده شده است، ولی برای پیشرفت در این زمینه نیازمند تلاش و کوشش فراوان است.
ارسال نظرات