آئین نکوداشت زینت الذاکرین استادمحمدباقر تمدنی در اردبیل

آئین نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی مداح و پیرغلام حسینی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۶۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

آئین نکوداشت زینت الذاکرین استادمحمدباقر تمدنی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسییج از اردبیل ، آئین نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی از مداحان دستگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) در استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در کشور جمهوری آذربایجان، معاون پارلمانی وزیر ارشاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نمایندگان استان و فرمانده سپاه استان به همراه اقشار مختلف مردم در سالن ولایت سپاه حضرت عباس استان اردبیل برگزار شد.

استاند محمدباقر تمدنی اردبیلی متولد 1325 در اردبیل است که 61 سال از عمر خود را در راه مداحی اهل بیت(ع) عصمت و طهارت گذرانده است و حنجره این استاد مداحی بیش از نیم قرن است که به عشق سیدالشهدا و شهدای عاشورا وقف شده و مردم اردبیل با صدای این مداح خاطرات فراوانی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: بحث تکریم و نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی تکریم از عالم حسینیت و مکتب اهل بیت(ع) است و برگزاری نکوداشت مراسم این استاد گرانقدر در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و با موافیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزاری آن در دستور کار قرار گرفت.

آئین نکوداشت زینت الذاکرین استادمحمدباقر تمدنی در اردبیل

حجت‌الاسلام مهدی ستوده افزود: مردم و هیئت‌های مذهبی در کنار دستگاه‌های اجرایی استان نقش بسزایی در برگزاری این مراسمات داشتند.

وی اظهار کرد: استاد محمدباقر تمدنی اردبیل به عنوان یکی ازمداحان برجسته عالم تشیع و استان اردبیل شناخته شده و برگزاری این مراسم به پاس زحمات و خدمات ارزنده این استاد گرانقدر در مکتب حسینی است.

 

در این مراسم از کتاب سوز دل که به اهتمام سعید دست‌افشان گردآوری شده و کتاب یک آسمان ستاره که اشعار منتخب استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی است رونمایی شد و از سردیس این استاد عالی‌قدر که اثر امرالله محمدی بود در این مراسم رونمایی شد.

دراین مراسم لوح شورای فرهنگ عمومی استان و مدال نشان استان اردبیل به این مداح والاقدر تقدیم شد و در کنار این موارد از تابلوفرش و نقاشی پرتره استاد محمدباقر تمدنی اردبیلی توسط مسئولان رونمایی شد.

آئین نکوداشت زینت الذاکرین استادمحمدباقر تمدنی در اردبیل

استاد محمدباقر تمدنی در سال 1325 در محله محمدیه اردبیل متولد شد. پدرش مرحوم استاد محمد تمدنی از نوحه خوانان مشهور اردبیل و بنیانگذار هیئت عباسی اردبیل بود. استاد محمدباقر تمدنی از کودکی به عزاداری علاقه داشته و از سال 1331 و سن شش سالگی به نوحه خوانی اقدام کرده است. استاد محمدباقر تمدنی به ترتیب در محله های پیرزرگر، محمدیه و اوچدکان اردبیل و در ادامه در تهران نوحه سرایی کرده است و بیش از شصت سال سابقه خدمت در آستان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارد.

آئین نکوداشت زینت الذاکرین استادمحمدباقر تمدنی در اردبیل

ارسال نظرات
آخرین اخبار