خبرهای داغ:
در گفت وگو با کارشناس طب اسلامی مطرح شد:
یک کارشناس طب اسلامی با اشاره به اینکه رحم در دوره قاعدگی دارای خون زیاد و مستعد عفونت است، اظهارداشت: طهارت و استحمام دردوران قاعدگی باعث جذب رطوبت به رحم (دهانه رحم در این دوره باز است) و زمینه کیست تخمدان و توده های رحم را فراهم می سازد.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مرضیه سادات مصطفوی کارشناس طب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره آداب دوران قاعدگی که رعایت آن در بهداشت این دوران بسیار مؤثر است گفت: مواد و غذاهای مصرفی قبل و در حین این دوران گفت: بهتر از  بانوان در این دوران از خوردن مواد نفاخ، پیاز، گوشت، مرغ و ماهی ، چای سیاه و سفید و سبز خودداری کنید.

وی به بانوان خوردن دم دم کرده چای بادرنجبویه، کاچی و دم کرده دوسین را در زمان پریود توصیه کرد.

 

این کارشناس طب اسلامی گفت: روغن مالی کردن شکم و پهلوها و بستن آن با شال از دیگر مواردی است که در این دوران می توند باعث کم شدن درد بانوان شود اما بانوان به یاد داشته باشند که از ماساژ خودداری کننند.

 

مصطفوی در ادامه با اشاره حساسیت زا بودن برخی از نوارهای بهداشتی گفت: برای این دست از بانوان استفاده از دستمال نخی به جای نوار بهداشتی توصیه می شود یا می توانند دستمال نخی را روی نوار بهداشتی بکشند.

 

استحمام در قاعدگي

 

این کارشناس طب اسلامی با بیان اینکه زنان در دوره قاعدگی از استحمام بپرهیزند وحتی به صورت موضعی نیز از این امر پرهیز کنند، اظهار داشت: این عمل باعث جذب آب از طریق رحم شده و باعث عفونت در رحم وچه بسا ضعف تخمدانها ،نازایی،کیست تخمدانها می گردد.

 

 وی بیان کرد: طبع آب، بلغم است. بلغم جاری و ساری است پس استحمام در این دوره باعث خونریزی زیاد می گردد، همچنین استحمام باعث ضعف جنسی در زنان و مضر برای سلامت اعصاب وقلب است.

 مصطفوی  با اشاره به اینکه رحم در دوره قاعدگی دارای خون زیاد و مستعد عفونت است، اظهارداشت:  طهارت و استحمام دردوران قاعدگی باعث جذب رطوبت به رحم (دهانه رحم در این دوره باز است) و زمینه  کیست تخمدان و توده های رحم را فراهم می سازد.

 

 این کارشناس طب اسلامی   خداوند در قرآن مجید دوره قاعدگی را اذیت وآزار دانسته و به همین علت نماز و طهارت را در طی قاعدگی واجب ندانسته است، افزود: از این رو سلامت جسم وروان را در فرد حائز اهمیت است.

 

خونریزی شدید عادت ماهیانه

 

مصطفوی در خصوص علل خونریزی های شدید ماهیانه بانوان گفت: این مشکل می‌تواند علل متعددی داشته باشد و مهمترین علت آن صفراء و گرمی است.

 

وی در ادامه خونریزی شدید را مسئله ای حساس نداشت و از آن تحت عنوان حجامت طبیعی نام برد و گفت: اگر خونریزی زنان بیش از حد باشد و سبب کم خونی و ضعف شدید و سرگیجه بشود نیاز به درمان دارد.

 

این کارشناس طب اسلامی بهترین درمان خونریزی های قاعدگی را مصرف سویق عدس ، مصرف  سماق رومی ، ترکیب داروی جامع امام رضا علیه السلام و عسل و  مصرف قرص خون دانست.

 

مصطفوی در پاسخ به این سؤال که اگر درمان های گفته شده در بهبود  کم شدن خونریزی اثر نکرد چه باید کرد، گفت:  در این صورت علت ضخامت دیواره رحم است که آنقدر خونریزی میکند تا نازک شود. و درمان آن، مصرف زیاد سماق رومی حداقل 5 تا 7 مرتبه، یک بسته سماق رومی جوشانده و آب آنرا بخورند.

 

وی به بانوان مصرف  سویق عدس روزی دو قاشق و تخم گشنیز  را هم توصیه کرد.

ارسال نظرات