پهلوانی، برگفته از زندگانی امیرالمومنین است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار در مراسم هفته امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار، در جمع ورزشکاران زورخانه پهلوان تختی بیجار گفت: زندگانی امیرالمومنین حضرت علی (ع) الگوی بزرگ پهلوانی و مردانگی برای همه ورزشکاران و مردمان آزاده است
کد خبر: ۸۹۱۷۶۷۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

سرهنگ حسن عسگری  در گفتگوی ویژه با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان گفت: رسم مردانگی و از جان گذشتگی امیر مومنان به گونه ایی است که برادران اهل سنت هم در کتب تاریخی و ارزشمند خود بار‌ها به آن اشاره نموده اند.

وی حضرت علی (ع) را همچنین الگوی مروت و مردانگی دانست و خاطر نشان کرد: علی (ع)، همان مرد شجاع و بزرگی که در میدان نبرد و جنگ بی‌نظیر بود و هیچگاه در برابر دشمن پشت نمی‌کرد، بخاطر شاد کردن دل یتیمان با آن‌ها بازی کودکانه می‌کرد و هیچگاه محرومین را از یاد نمی‌برد.

عسگری ورزشکاران زروخانه را قهرمانان محبوب و مردمی جامعه عنوان کرد و گفت: امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش سنتی زورخانه ایی برعهده شما است، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی و پهلوانی سنگینی نیز در جامعه هستید.

وی اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر وابسته به عمل همه احاد جامعه است، مردم با الگو گرفتن از ورزشکاران و پهلوانان، می‌توانند آمران امر به معروف و نهی از منکر باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار گفت: حضور نوجوانان و جوانان در کنار پیشکسوتان ورزش زورخانه ایی، می‌تواند بهترین نقش را در راستای آموختن رسم مردانگی و پهلوانی به این قشر می‌باشد.

در پایان این مراسم، بصورت نمادین ۵ نفر از ورزشکارن، پیشکسوتان و مرشدان ورزش زورخانه پهلوان تختی شهر بیجار، با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات