قاری بین‌المللی کشور گفت: متاسفانه در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه و در برنامه‌ریزی کلی، مخاطب عامه حذف شده و علاوه بر آن فضایی بی‌روح در سالن مسابقات حاکم است.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۱۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حامد ولی‌زاده با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بی‌تردید این مسابقات به عنوان بالاترین سطح از مسابقات قرآنی در کشورمان برگزار و نخبگان قرآنی در آن حضور یافته‌ و به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بنابراین از لحاظ کیفیت، به عنوان بالاترین رقابت‌ها محسوب شده و همواره در بالاترین و بهترین سطح و کیفیت برگزار می‌شود.

این قاری بین‌المللی ارومیه‎ای با ابراز تاسف از اینکه در این دوره از مسابقات و در برنامه‌ریزی کلی، مخاطب عامه حذف شده است تصریح کرد: برای مثال در سالن مسابقات هیچ ارتباطی بین مخاطب و نفری که در جایگاه در حال قرائت است یا مجری برنامه، وجود ندارد که این خود به صورت ناخودآگاه مردم را جدا می‌کند.

وی گفت: در سال‌های گذشته که مسابقات فرهنگ و معارف قرآنی برای عموم مردم برگزار می‌شد، به صورت پیامک و اطلاع‌رسانی محیطی در سطح شهر، مردم راغب و تشویق به حضور در مسابقات شده اما متاسفانه امسال هیچ‌گونه برنامه‌ریزی خاصی وجود نداشته است.

ولی‌زاده بیان کرد: حتی صلواتی که مردم پس از قرائت‌ها در سالن باید طنین‌انداز کنند، آن نیز رایانه‌ای شده و بنابراین روح مسابقه از بین رفته است و از سوی دیگر، حتی فاصله قاری با مردم بسیار زیاد بوده و متاسفانه این نزدیکی تبدیل به یک فضای تصنعی و مصنوعی و کاهش صمیمیت شده و فضای صمیمیتی که باید به وجود آید، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه فضای و مکان برگزاری مسابقات مناسب است تصریح کرد: این در حالی است که در جذب مردم ناقص عمل شده که این خود از جمله ضعف‌های برگزاری مسابقات قرآنی است.

ارسال نظرات