خبرهای داغ:

برگزاری کارگروه تربیتی اخلاقی بسیج فرهنگیان در سپاه ناحیه صحنه

کارگروه تربیتی اخلاقی بسیج فرهنگیان سپاه صحنه باموضوع جریان اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش منطقه دینور برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۲۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، کارگروه تربیتی اخلاقی بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه  صحنه باموضوع نقش وتاثیرتربیت درتحقق اقتصاد مقاومتی برگزارگردید.

 

مظفر پورفرد در این جلسه که باحضوراعضای کارگروه دراداره آموزش وپرورش منطقه دینوربرگزارشد، اظهار داشت: جریان اقتصاد مقاومتی برای جاری شدن در جامعه نیازمند تحقق بستر‌های فرهنگی مناسب است، درواقع بدون ایجاد و ترویج این بستر‌ها نمی‌توان انتظار داشت این رویکرد در اقشار مختلف مردم که تعیین‌کننده‌ترین نقش را در اقتصاد دارا هستند نهادینه و به مرحله اجرا درآید.

 

وی ادامه داد: بی‌شک پس از پذیرفتن نگاه فرهنگی به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک از پایه‌های تحقق این مهم در سطوح مختلف جامعه، آموزش و پرورش در جایگاه اصلی‌ترین محمل شکل‌گیری و ترویج خطوط فرهنگی کشور مورد توجه خواهد بود.

 

معاون اداره آموزش و پرورش منطقه دینور گفت: در واقع تبیین وظایف و مسئولیت‌های آموزش و پرورش و نهاد مدرسه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی محوری در شکل دادن به باور‌ و خواست ملت در ضرورت پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهکار ادامه حیات اقتصادی کشوردر دنیای پر آشوب کنونی است.

 

در ادامه سرهنگ پاسدار رضا سهرابی زاده تصریح کرد: نظام آموزشی کشور با در اختیار داشتن بیشترین زمان برای اثرگذاری در ذهن و عملکرد افراد جامعه از سنین کودکی تا مقطع مهمی از رشد در دوره جوانی منبع مهمی برای تامین و ارتقاء سرمایه انسانیست.

 

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با پوشش مستقیم بیش از  ۱۳ میلیون نفر از نسل آتی کشور و حدود ۱ میلیون نفر فرهنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های مرجع کشور ظرفیت زیادی را برای فرهنگ سازی درباره اقتصاد مقاومتی را دارد و پیشتر در طرح‌هایی همچون «همیار پلیس» بخش کوچکی از این ظرفیت عظیم به اثبات رسیده است.

 

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی سپاه صحنه در پایان گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به معنی پذیرفتن نقش فرهنگی این نهاد در تبدیل سرمایه‌های اقتصادی به سرمایه‌های انسانی و بستر سازی جهت تحقق توسعه پایدار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار