حجت الاسلام مرتضوی در گردهمایی مربیان و سرمربی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) شاهرود گفت: باید حرص داشته باشیم برای جذب افراد به مساجد، برای آنها که مسجد نمی آیند چه برنامه ای داریم، این وظیفه ائمه جماعات و فرماندهان بسیج است.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۳۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام مرتضوی در گردهمایی مربیان و سرمربی نظام صالحین و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا که به میزبانی پایگاه بسیج امام محمدباقر (ع) در مسجد سجادیه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تاکید بر موضوع ولایتمداری و ولایتپذیری اظهار کرد: هدف غدیر همراهی و ملزم بودن با ولایت است، هر چه، ولی و امام زمان و نائب ایشان فرمود: تابع باشیم.
وی افزود: عاشورا وقتی اتفاق افتاد که غدیر فراموش شد اگر غدیر فراموش نمی‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد همه ولایت پذیر باشیم.
مرتضوی با بیان اینکه دوازده حوزه مقاومت بسیج در شهرستان شاهرود داریم خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که جلسات صالحین کاربردی‌تر باشد و صالحینی کار کنیم و ببینیم کجای کار هستیم.
وی با اشاره به اینکه امامان جماعت به عنوان مربی صالحین در پایگاه هستند تصریح کرد: الان وضعیت مساجد ما بیشتر رویکردش نمازخانه است، البته نماز جای خود اهمیت دارد، اما زمان پیغمبر مسجد فقط محل نماز خواندن بود؟ نه، باید جامعیت داشته باشد، کسی مشکل اقتصادی دارد اول به مسجد مراجعه کند.
مرتضوی بیان کرد: مسجدی موفق است که آمار طلاق در آن محله پایین باشد، اشتغال زیاد باشد و نوجوانان و جوانان در این مساجد حضور پرشور داشته باشند.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود اظهار کرد: باید حرص داشته باشیم برای جذب افراد به مساجد، برای آن‌ها که مسجد نمی‌آیند چه برنامه‌ای داریم، این وظیفه ائمه جماعات و فرماندهان بسیج است؛ برنامه ما برای جذب نوجوانان و جوانان چیست باید تلاش کنیم.
وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که هر جایی هستید آنجا را مرکز دنیا بدانید گفت: باید ببینیم ما الان چه می‌کنیم، شهید باکری تاکید داشت وُسع ما تا لحظه شهادت است و باید تلاش کنیم؛ سوز و سواد و سلیقه باید داشته باشیم.
در این گردهمایی ابوذر مطهری فرمانده حوزه مقاومت بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) با تشکر و تقدیر از حضور فرماندهان و مربیان صالحین در جلسه با اشاره به تشکیل دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود گفت: این دفتر در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده در شاهرود تشکیل شده و رئیس شورای سیاستگذاری آن امام جمعه و دبیر آن هم برادر احمدیان هستند.
وی ادامه داد: در این راستا ۵۰ مسجد هدف تعیین شده اند که با دفتر آستان همکاری کنند که ۱۳ مسجد تابع این حوزه انتخاب شده اند و جلسه توجیهی همکاری مساجد با دفتر آستان شنبه آتی با حضور امام جماعت و رئیس هیئت امنا و فرمانده پایگاه در کانون جوانان بسیج برگزار می‌شود که دوستان دعوت هستند.
مطهری با بیان اینکه با توجه به دستور مقام معظم رهبری در حکمی که به آیت الله رئیسی داده اند در بحث محرومیت زدایی و ایجاد فرهنگ اسلامی تاکید شده است که در چند بُعد در مساجد دفتر آستان قدس رضوی کنار امام جماعت و هیئت امنا و بسیج کار‌هایی انجام دهند.
وی تصریح کرد: به حمدالله کار خدمات رسانی توسط مساجد انجام می‌شد و اکنون آستان قدس در کنار این فعالیت‌ها در راستای محرومیت زدایی در محلات تلاش بیشتری انجام خواهد داد و این کمک‌ها هدفمند توزیع خواهد شد.
در این جلسه مربیان صالحین و فرماندهان پایگاه‌ها نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و بیان مشکلات و پیشنهادات در خصوص اجرای برنامه‌ها پرداختند.
در این جلسه امامان جماعت مساجد و مربیان صالحین پایگاه ها، سرمربی صالحین حوزه و مسئولین صالحین، بازرسی، عملیات حوزه نیز حضور داشتند.
این جلسه به پشتیبانی امام جماعت، رئیس هیئت امنا مسجد سجادیه و همکاری فرمانده پایگاه امام باقر (ع) در راستای جلسه ماهانه شورای همفکری و حلقه مربیان صالحین بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها