دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه باید منشور حقوق شهروندی حجیم‌تر باشد، گفت: متأسفانه در تحقق منشور حقوق شهروندی چالش‌های نظری و عملی فراوانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۳۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهیندوخت مولاوردی در همایش حقوق شهروندی و توسعه پایدار که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اساسی بودن موضوع آموزش و توانمندی حقوق شهروندی اظهار داشت: باید بین حقوق شهروندی و توسعه پایدار یک ارتباط و نسبت برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه باید منشور حقوق شهروندی حجیم‌تر باشد، گفت: متأسفانه در تحقق منشور حقوق شهروندی چالش‌های نظری و عملی فراوانی وجود دارد و نیاز است که زمینه تحقق مطالبات فراهم شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی از قبل به رسمیت شناخته شده و اکنون زمان «اقدام و عمل» است.

نظام آموزش و پرورش هنوز به "مفاهیم و محتوای سنین پایه" نرسیده است

وی با اشاره به اهمیت آموزش، ظرفیت‌رسانی و اطلاع‌رسانی گفت: نظام آموزش و پرورش هنوز به مفاهیم و محتوای سنین پایه نرسیده و جای کار دارد و برای نهادینه کردن فرهنگ‌سازی، باید آموزش‌ها از سنین پایه شروع شود.

مولاوردی با اشاره به نقش محتوای کتاب درسی و رسانه‌ها در تحقق «منشور حقوق شهروندی» افزود: منشور حقوق شهروندی به عنوان برنامه و خط‌مشی دولت اعلام شده و همکاری بین نهاد‌ها و ارگان‌ها ضروری‌ترین اقدام در جهت تحقق این منشور است.

نبود مدیریت واحد در حوزه حقوق شهروندی

وی با اشاره به نبود مدیریت واحد در حوزه حقوق شهروندی اظهار کرد: متأسفانه در این زمینه شاهد هماهنگی و هم‌افزایی نبودیم و اولین اهتمام بنده ایجاد تعامل بین قوا بوده تا شاهد به‌هرز رفتن منابع، وقت و انرژی نباشیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید از ظرفیت‌های جامعه علمی، دینی، مذهبی، مساجد و رسانه‌ها برای گسترش «گفتمان حقوق شهروندی» و «تقویت منشور حقوق شهروندی» بهره‌مند شویم و پذیرای نظرات و راهکار‌های آن‌ها باشیم.

وی گفت: اساس سیاست فرهنگی و اجتماعی در دولت دوازدهم تحقق منشور حقوق شهروندی است.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: باید توسعه هم‌جانبه پایدار انسانی باشد و تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زندگی انسان را مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: مرکز ثقل توسعه پایدار برآورده شدن نیاز‌های نسل امروزه و نسل آتی است و رشد اجتماعی باید در راستای نیاز‌های همه افراد باشد.

مولاوردی افزود: «رشد اجتماعی، حفاظت محیط زیست و رشد پایدار اقتصادی» سه رکن مهم در تحقق منشور حقوق شهروندی است.

به‌رسمیت شناختن حقوق شهروندی سبب توسعه پایدار می‌شود

وی با تاکید بر ارزش‌های فرهنگی هر جامعه اظهار کرد: راه رسیدن به توسعه پایدار به‌رسمیت شناختن حقوق شهروندی بوده و حکمرانان باید به اجماع برسند و درک درستی از حقوق شهروندی داشته باشند.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اهمیت آموزش عنوان کرد: کار ما نظارت بوده و توقع کار اجرایی نداشته باشید و هدف پایه و اساسی پیش‌رو مطالبه‌گری است.
منبع/تسنیم
انتهای پیام /۷۷۲۷
ارسال نظرات