وزیر راه و شهرسازی در اردبیل:

یک سوم جمعیت شهری ایران در وضعیت بدمسکنی هستند‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر یک سوم جمعیت شهری ایران در وضعیت بدمسکنی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۴۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، عباس آخوندی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر یک سوم جمعیت شهری ایران در وضعیت بدمسکنی هستند که بیش از 19 میلیون نفر را شامل می شود.

وی با اشاره به این که متاسفانه به مسکن توسط برخی سیاستمداران همان دهه شصتی نگریسته شده است افزود: باید برای حوزه مسکن اقدامات اساسی انجام شود تا بتوانیم گام مهمی در کیفی‌سازی مسکن مردم داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که طرح‌های جدیدی برای مسکن‌دار شدن خانوار در کشور انجام شده است بیان کرد: یکی از این طرح‌ها پس‌انداز کردن پول متقاضیان مسکن در بانک‌ها است که بعد از پس‌انداز اعتبارات توسط این افراد در بانک‌ها تسهیلاتی ارائه می شود که بتوانند نسبت به خرید مسکن اقدام کنند.

آخوندی بیان کرد: امسال 260 هزار نقر برای دریافت تسهیلات مسکن اقدام به پس‌انداز کرده‌اند که این امر روز به روز افزایش می‌یابد به طوری که هر هفته شاهد افزایش پس‌انداز 932 نفر هستیم.

وی تصریح کرد: من نگران راه‌حل‌هایی هستم که به بودجه عمرانی ختم می‌شود که برای کاهش این نگرانی‌ها پروژه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که به بودجه‌های عمرانی مربوط نباشد.

آخوندی با بیان این که 30 درصد جمعیت اردبیل در وضعیت بدمسکنی زندگی می‌کنند بیان کرد: انتطار می‌رود طرح  پس‌انداز پول توسط افراد و دریافت تسهیلات توسط آنان به طور همه‌جانبه ترویج یابد تا شاهد کاهش بدمسکنی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما ارتقای کیفیت زندگی مردم است که کیفیت مسکن مردم نیز مبنای کار قرار گرفته و در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: متاسفانه مسکن مهر کاربرمحور بوده و شهروندمحور نبوده است در حالی که در طرح جدید مسکن  ما هم کاربرمحوری و هم شهروند محوری مورد توجه قرار گرفته است.

آخوندی گفت: امسال برنامه‌ریزی شده به 50 هزار بافت فرسوده تسهیلات ارائه شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار