خبرهای داغ:
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از برگزاری بیستمین جشنواره قصه‌گویی در شهرستان میامی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۷۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

ثمانه رحیمی، مدیر کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوان میامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، در حاشیه برگزاری این آئین به شرکت 30قصه گو در این جشنواره اشاره کرد وگفت: از این تعداد 2نفر پدربزرگ،3 نوجوان، 3نفر از اعضای کانون و بقیه شرکت کننده ی آزاد بودند که 4قصه گو به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت.

وی با بیا اینکه قصه "سیب و دختر" از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه "این چه گلیه" و "خوشمزه ترین کلوچه" از بخش آزاد و قصه"خداحافظ راکن پیر" از عضو نوجوان کانون قصه های منتخب این جشنواره بودند، افزود: خانم ها ثمانه رحیمی، زهرا جاورانی، نرجس نوروزی و فاطمه پیرا به مرحله منطقه ای در استان سمنان راه یافتند.

رحیمی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه وترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان واسطه تربیتی یاد کرد وافزود: ترویج ونهادینه سازی زندگی ایرانی، اسلامی در کودکان ونوجوانان به واسطه قصه گویی از دیگر اهداف این جشنواره نام برد.

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان ونوجوان میامی با تأکید بر ضرورت بکارگیری شیوه‌های مؤثر در اجرای قصه‌گویی، قصه را نوعی ابزار تربیتی مؤثر در انتقال فرهنگ، آداب و رسوم برشمرد و تصریح کرد: کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای قصه‌گویی و ترویج این ابزار فرهنگی دارد و جشنواره قصه‌گویی به‌عنوان میراث ماندگار بشری برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره به مسابقات منطقه ای با حضور چندین استان در آذرماه به میزبانی استان سمنان راه می یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها