مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه ها اختیاری باشد و باید ظرفیت‌های بیشتری برای ارائه این درس در دانشگاه‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۷۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، امیر سرتیپ محمدحسن نامی در حاشیه چهاردمین هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس البرز که صبح امروز در سالن ستاد فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه معیشت نیروهای ارتش امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش  نگاه ویژه‌ای را در نظر دارند.

درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها نباید اختیاری باشد‌

وی با اشاره به درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در آموزش عالی کشور‌ گفت: نباید این درس در دانشگاه‌ها اختیاری باشد و در کشورهای دیگر نیز برای آشنایی با جنگ درس‌های را پیش‌بینی کرده‌اند و باید ظرفیت‌های بیشتری برای ارائه این درس در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه جوانان دانشجو علاقه زیادی به دفاع مقدس دارند، بیان کرد: پایه حوزه‌های هسته‌ای و نانو تکنولوژی در دفاع مقدس بنا شده ‌و در زمینه موشک امروزه ایران جزو کشورهای برتر جهان است و این مدیریت جهادی باید در  حوزه‌های دیگر ادامه یابد.

وی افزود: باید از پایه‌های اول آموزشی و  دبستان‌ها برای آشنایی با دفاع مقدس فرهنگ‌سازی شود و اطلاعات تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به نوجوانان و جوانان انتقال یابد.

نامی با تاکید براینکه استفاده از فضای مجازی برای آموزش جوانان بسیار موثر است، عنوان کرد: بازی‌هایی در زمینه مقاومت و دفاع مقدس باید طراحی شود که بتواند فضای جدید برای تبیین دفاع مقدس ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تجارب دفاع مقدس امروز توانست سوریه، عراق و لبنان را از فتنه‌های استکباری و تکفیری نجات دهد.

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات