آیت الله علم الهدی عنوان کرد؛
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: امروز گرایش به تشیع در جهان رو به گسترش است و این یک فرصت برای ماست.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۸۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی شب گذشته در همایش فصلی ائمه جماعات، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و خدام مساجد مشهد مقدس که در محل مجتمع آیه‌ها برگزار شد، با اشاره به ضرورت آگاهی آحاد مسلمانان از شرایط روز جهان اسلام، اظهار کرد: مسأله‌ای که امروز برای ما به عنوان یک دانش ضروری مطرح است، شناخت موقعیت دین در دنیای امروز است. امروز روزگاری نیست که ما صرفا در یک گوشه از جهان بنشینیم و با یک سلسله عقاید برای خودمان زندگی کنیم و به بندگی خدا مشغول باشیم.

لزوم توجه به شناخت تکلیف در عرصه دین داری

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در طول تاریخ شاهد تحولاتی در سرنوشت اسلام بوده ایم که در نتیجه حضور بسیاری از متعبدان در سنگر‌های دفاع از دین رخ داده است. زمانی که یک جوان نصرانی در رکاب سیدالشهدا (ع) به خون تپیده شد و در کنار او غلام سیاهی مثل جون به شهادت رسید، شاید در پهنه عراق و شام آن روز، انسان‌های زیادی وجود داشتند که خود را نماد کم نظیری در عبادت پروردگار می‌دانستند.

وی یادآور شد: انسان‌های زیادی وجود داشتند که روز‌ها را به روزه داری و شب‌ها را به عبادت پروردگار مشغول بودند، اما وقتی عزیزان خدا در کربلا به شهادت رسیدند و به اسارت رفتند، آن‌ها هنوز مشغول نماز شب و نوافل مستحبی خود بودند و سرانجام به نقطه‌ای رسیدند که نام خود را «توابین» گذاشتند و از همان عبادات خود توبه کردند. اگر بنا باشد ما امروز موقعیت اسلام و شرایط دین در جهان را تشخیص ندهیم و نفهمیم که اسلام امروز با چه مسائل و مصائبی روبروست، دقیقا به سرنوشت همان افراد دچار خواهیم شد.

تمدن اسلامی مهم‌ترین خطر پیش روی تمدن غرب است

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود به تبیین موقعیت اسلام در قرن اخیر پرداخت و گفت: شرایط دنیا در قرن اخیر به گونه‌ای بود که زورگویان جهان را بین خود تقسیم کرده بودند و ملت‌ها را برای حفظ منافع خود به جان یکدیگر می‌انداختند و یا زندگی آن‌ها را زیر و رو می‌کردند؛ تا این که در سال ۱۹۹۲ شوروی از هم پاشید و این مسأله باعث شد آمریکا خود را به عنوان قدرت منحصر به فرد جهانی در عرصه استکبار و جهان خواری تصور کند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: کارشناسان سیاسی کاخ سفید به دولتمردان آمریکایی اعلام خطر کردند که جهان با سقوط یک رقیب در کام آمریکا قرار نخواهد گرفت و قدرت استکباری این کشور با ۲ تهدید سرخ و سبز روبروست. تهدید سرخ همان بازگشت سوسیالیست و کمونیست به این میدان بود و تهدید سبز نیز قدرت اسلام در رقابت فرهنگی و تمدنی با تمدن غرب.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام برای آمریکا به عنوان یک تهدید سبز مطرح شد و در سال ۱۹۹۶ در دانشگاه لیون فرانسه همایشی برگزار شد که در آن تداوم سیادت و آقایی غرب به سرکردگی آمریکا در قرن ۲۱ مورد ارزیابی قرار گیرد که یکی از سخنرانان این همایش، اسحاق رابین، نخست وزیر اسراییل طی سخنانی گفت: «قرن ۲۱ قرن زور نیست؛ قرن توسعه ارتباطات است و در این عرصه، تمدن اسلامی قوی‌ترین تمدن است. در نتیجه تداوم سیادت غرب وابسته به براندازی اسلام است.»

ایران، تنها جبهه مقاومت اسلامی در برابر جهان خواری آمریکا و غرب است

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در برابر جبهه غرب و آمریکا برای براندازی اسلام، فقط یک جبهه مقاومت کرد و آن جبهه ایران بود؛ چرا که سران کشور‌های اسلامی با غرب همدست شدند و جریان‌های سیاسی برخی کشور‌های اسلامی مانند تونس نیز مجذوب آمریکا شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که سران کشور‌های غربی آرمان‌های مختلفی را برای براندازی تمدن اسلامی دنبال می‌کردند، به مرور این اهداف پرداخت و افزود: نخستین آرمان آن ها، گسترش حاکمیت رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات بود که با قدرت گرفتن جبهه مقاومت اسلامی، این هدف آن‌ها با شکست مواجه شد.

سیاست‌های نظام اسلامی اهداف استکبار جهانی را با شکست مواجه کرده است

وی خاطرنشان کرد: «کاهش نفوذ ایران در منطقه»، «حذف حزب الله لبنان از طریق ایجاد منازعه داخلی در این کشور»، «وارد کردن تشکل‌های اسلامی فلسطین به میدان صلح با اسراییل»، «به فراموشی سپرده شدن آرمان قدس»، «جدا کردن سوریه از محور مقاومت» و «ایجاد تفرقه قومی در کشور عراق» جزو آرمان‌های مهم غرب در راستای براندازی اسلام بود که هیچکدام به نتیجه نرسیدند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تهدید‌های پیش روی مسلمانان جهان، تصریح کرد: ما امروز با تهدید‌هایی روبرو هستیم که اگر به آن‌ها توجه نکنیم، مساجد ما انقلابی نخواهند بود و سرنوشت عبادات ما، همان سرنوشت عبادات کسانی خواهد شد که سیدالشهدا (ع) را تنها گذاشتند.

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به فرصت‌های موجود نیز اشاره کرد و گفت: امروز گرایش به تشیع در جهان رو به گسترش است و این یک فرصت برای ماست. کسانی که از کشور‌های مختلف جهان برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند، گواهی بر این توسعه دلدادگی به اهل بیت (ع) هستند.

وی رویش‌های انقلاب اسلامی در نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را یکی دیگر از فرصت‌های جهان اسلام قلمداد کرد و افزود: امثال شهید حججی در جبهه مقاومت رویش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب محسوب می‌شوند که باید قدر این بسیجی‌ها را در مساجدمان به خوبی بدانیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها