خبرهای داغ:
طی پنج ماهه امسال محقق شد

رشد ۸۹ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان

حجم مشارکت مردم استان سمنان طی پنج ماهه امسال در پرداخت زکات، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که بر این اساس، ۷۰ درصد تعهدات کمیته امداد استان سمنان محقق شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۰۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگاران، گزارشی از مشارکت مردمی این استان در زمینه زکات ارائه کرد.

اسماعیل رنگریز، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۸۹ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: طی پنج ماهه امسال، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد که از این میزان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم زکات واجب و مستحبی بوده است.

وی با بیان اینکه تعهد این نهاد در استان برای جمع آوری زکات در پنج ماهه امسال، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: با جمع آوری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی، ۷۰ درصد تعهدات کمیته امداد استان سمنان برای جمع آوری زکات، محقق شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه شفاف سازی هزینه کرد زکات جمع آوری شده در اولویت برنامه های کمیته امداد است، گفت: تعهد این نهاد در استان برای جمع آوری زکات تا پایان امسال، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 وی با بیان اینکه ۷۱ درصد سهم زکات جمع آوری شده مربوط به فقرا و ۲۹ درصد سهم پروژه های عمرانی بوده است، افزود: بیشترین میزان جمع آوری شده زکات استان به شهرستان گرمسار با ۴۳۵ میلیون تومان تعلق دارد و بعد از آن شهرستان های دامغان، سمنان، میامی، سرخه، شاهرود، مهدیشهر و آرادان قرار دارند.

رنگریز با تاکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، گفت: بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی، فطره و غیرنقدی در استان سمنان طی سال گذشته جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ طرح عمرانی از محل درآمد زکات طی سال گذشته در استان اجرایی شده است، افزود: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات زکات جمع آوری شده نیز برای محرومیت زدایی مناطق روستایی هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ گونه حق جابه جایی مبالغ جمع آوری شده زکات از منطقه ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره گیری از زکات وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار