خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه گرگان به تشریح برنامه های شاخص هیئت رزمندگان شهرستان گرگان در دهه نخست ماه محرم پرداخت و گفت: اجتماع رهروان حسینی و مراسم لبیک یاحسین در دهه ماه محرم در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سرهنگ سیدعلی مهاجر پیش از ظهر امروز در نشست خبری ویژه اطلاع رسانی برنامه های سپاه ناحیه گرگان و هیئت رزمندگان اسلام شهرستان اظهار کرد: امسال با برنامه‌های متمرکز هئیت رزمندگان به استقبال محرم می‌رویم که برنامه های این هیئت با مشارکت نهادها و ادارات دولتی و مذهبی و همه اقشار مردمی در گرگان اجرا می شوند.

وی «اجتماع رهروان حسینی» را عنوان یکی از برنامه های محرم خواند و گفت: این برنامه در سال های گذشته با عناوینی همچون سیاهپوشان محرم و سلام بر محرم برگزار میشد و قرار است برای نخستین بار با این عنوان دو روز قبل از ماه محرم در تاریخ 29/6/96 ساعت 16:30 در خیابان پارک شهر برگزار شود و در پایان مراسم پرچم عزای حسینی بر سر در ادارات و اصناف نصب گردد.

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان گرگان ادامه داد: برنامه «روضه صبح» با بخش های زیارت عاشورا، سینه زنی، روضه خوانی و سخنرانی از ساعت ۶:۳۰ الی ۸:۳۰ صبح به مدت ۶ روز در آستانه مبارکه امامزاده عبدالله گرگان برگزار می شود.

مهاجر با بیان اینکه «روضه صبح» در 6 روز دهه نخست محرم در آستانه امام‌زاده عبدالله گرگان ساعت 6:30 الی 7:30 برگزار می‌شود، ابراز کرد: بیشتر جامعه هدف این برنامه بیشتر کارمندان دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی افزود: برنامه «لبیک یا حسین» نیز برای نخستین بار در محوطه میدان عباسعلی (چهارراه میدان) ساعت ۱۷ روز اول مهرماه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان برنامه «أحلی من العَسل» را یکی دیگر از برنامه های محرم عنوان کرد که با همکاری هیئت نوجوانان عاشورایی ساعت ۱۰ صبح پنجم مهر برگزار خواهد شد.

به گفته مهاجر؛ برنامه «شیرخوارگان حسینی» نیز ساعت ۹ صبح هفتم مهر در آستانه امامزاده عبدالله برگزار می شود.

وی افزود: همایش تجدید میثاق هیئت های مذهبی و مردم محب اهل بیت هشتم مهرماه همزمان با تاسوعای حسینی از خیابان امام خمینی (ره) به سمت میدان شهرداری به شکل متفاوتی برگزار خواهد شد که همراه با پخش تلویزیونی نیز خواهد بود.

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان گرگان به برگزاری همایش رهروان زینبی اشاره کرد و افزود: امید داریم همشهری‌های عزیز بتوانند در این برنامه‌های هئیت رزمندگان اسلام شرکت کنند.

مهاجر در ادامه با بیان اینکه هر هیئت مذهبی را فرصتی برای ترویج تفکرات انقلابی و مذهبی می دانیم، بیان داشت: خدا را شکر هیئتی با تفکرات ضدانقلابی و سکولار جایگاهی در شهرستان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در سپاه به دنبال نگاه حزبی و سیاسی نیستیم، گفت: در ماه محرم برادران اهل سنت با پرداخت صدقه و شیعیان با پرداخت نذری عشق و ارادت خود به اهل بیت را نشان می دهند و این شور حسینی متوقف شدنی نیست.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان در پایان با اشاره به همزمانی آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس بیان کرد: رمز پیروزی ما در دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و به تعبیر امام راحل، پیروزی در جنگ تحمیلی مرهون محرم و صفر است و ما تلاقی این دو مناسبت را به فال نیک می گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها