مجلس نمایندگان آمریکا به متمم‌های منع فروش هواپیماهای مسافربری به ایران رأی داد که در صورت تصویب سنا و امضای دونالد ترامپ، فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به کشورمان ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۲۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مجلس نمایندگان آمریکا به متمم‌های منع فروش هواپیماهای مسافربری به ایران رأی داد که در صورت تصویب سنا و امضای دونالد ترامپ، فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به کشورمان ممنوع می‌شود.

یک رسانه آمریکایی دراین‌باره نوشت: متمم‌های منع فروش هواپیماهای مسافربری مانع استفاده از منابع مالی برای صدور مجوز انتقال پول و همچنین صدور مجوز فروش هواپیما از سوی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری می‌شود.

پیتر روسکام نماینده جمهوری‌خواه آمریکا که متمم‌ها را ارائه کرده با این ادعا که ایران از هواپیماهای تجاری برای حمایت از بشار اسد استفاده می‌کند، خواستار جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری شده است.

این در حالی است که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد متمم‌های مذکور هشدار داده‌اند. وب‌سایت هیل به‌نقل از بلومناور از نمایندگان دموکرات گفته است: «این مصوبه بدون دلیل مناسبی شرکت‌های آمریکایی را هدف جریمه‌شدن قرار می‌دهد و به توافق اتمی  ایران، آمریکا و پنج قدرت جهانی، ضربه می‌زند. پایبندی به تعهدات آمریکا در ارتباط با توافق اتمی مهم است. توافق اتمی با ایران از نقاط روشن در رخدادهای منطقه است».

مصوبه فعلی باید به رأی سنا و سپس امضای رئیس‌جمهوری آمریکا برسد تا نهایتاً اجرایی شود.

اگر متمم‌ها  توسط سنا تأیید شود و رییس‌جمهوری آمریکا آن را امضا کند فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ممنوع می‌شود. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته قرارداد خرید 80 فروند هواپیما را با شرکت آمریکایی بوئینگ امضا کرد. ایرباس نیز قرارداد خرید 100 فروند هواپیما را با ایران‌ایر امضا کرده که تا کنون چند فروند از آنها با پرداخت پول از صندوق توسعه ملی وارد کشور شده است.

ارسال نظرات