مدیرکل بهزیستی استان مرکزی معلولین، ایتام، زنان سرپرست خانوار، معتادان و بهبودیافتگان و افراد در گروه‌های آسیب‌های اجتماعی را جزو 5 گروه هدف بهزیستی برشمرد و گفت: متاسفانه امروزه بیشترین گروه هدف ما آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۴۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جلسه مشترک معاونان، رؤسا، کارشناسان و مشاوران بهزیستی استان مرکزی با اعضای جدید شورای شهر اراک سازمان بهزیستی را یک سازمان دانش‌مدار دانست و گفت: خدمات بهزیستی در دو سطح به جامعه هدف ارائه می‌شود که یکی در بخش عمومی و دیگری در بخش مددجویان است.

وی معلولین، ایتام، زنان سرپرست خانوار، معتادان و بهبودیافتگان و افراد در گروه‌های آسیب‌های اجتماعی را جزو 5 گروه هدف بهزیستی برشمرد و گفت: متاسفانه امروزه بیشترین گروه هدف ما آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: پرداخت مستمری جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) با تصویب مجلس به سه برابر افزایش یافت که در راستای رفع بخشی از مشکلات این جامعه بسیار اثرگذار بوده است اگرچه نا رسیدن به مطلوب فاصله داریم ولی خدمات دیگری در بخش‌های مختلف از سوی سازمان به مددجویان ارائه می‌شود که راهگشای مشکلات اقتصادی انان است.

رفیعی ادامه داد: اورژانس اجتماعی بخش دیگری از خدمات سازمان بهزیستی است که با شماره‌گیری ۱۲۳، کارشناسان ما ضمن مراجعه به محل به هر مورد گزارش کودک آزاری، سالمند آزاری، معلول‌آزاری و ... رسیدگی می‌کنند. همچنین شماره‌گیری ۱۴۸۰ نیز از ۸ صبح تا ۸ شب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد است.

وی خواستار افزایش فرآیند عملکردی شهرداری و نگاه راهبردی در حوزه اجتماعی شد و گفت: نگاه اجتماعی در شهرداری کم‌رنگ است و می‌بایست در این زمینه عنایت ویژه‌ای وجود داشته باشد؛ همچنین شهرداری بهزیستی را براساس قانون در ساماندهی کودکان کار و خیابانی یاری رساند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: ساماندهی متکدیان طبق وظایف محوله به دستگاه‌ها به شهرداری، نیروی انتظامی و شهرداری محول شده است ولی در سطح شهر اراک متاسفانه شهرداری در این زمینه عملکرد خوبی نداشت.

رفیعی مناسب سازی اماکن و محیط‌های عمومی ویژه معلولان را یکی دیگر از خواسته‌های سازمان بهزیستی عنوان و بیان کرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر از سوی شهرداری در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم این روند تسریع یابد و همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بحث پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: در این زمینه نیازمند تعامل بیشتر کمیسیون‌های ذی‌ربط شورای شهر هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با انتقاد از راه‌اندازی بازارچه دائم فروش محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه دائم فروش ویژه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار یکی دیگر خواسته‌های بهزیستی است که امیدواریم شورای شهر و شهردار جدید اراک نسبت به این موضوع پیگیر باشند تا با عملیاتی شدن آن در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام موثری برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات