فرمانده سپاه جلفا جنایات وحشیانه دولت میانمار را در قبال مسلمانان این کشور بزرگترین فاجعه انسانی در عصر حاضر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۴۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

خلیل شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری دهها هزار تن از مسلمانان میانماری، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد گفت: مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی به نام حقوق بشر، دغدغه بشر ندارند، یادآور شد: آن ها از سوی قدرت‌های استکباری مأموریت دارند و روشن است که پشت‌صحنه این جنایات، رژیم صهیونیستی قرار دارد و آنچه امروز انجام می‌شود به تحریک آن‌هاست و این سازمان‌ها نیز در پی تأمین حقوق قدرت‌های استکباری هستند.

شریفی با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر کشور‌های غرب آسیا با تهدید و درگیری‌های داخلی‌، تروریسم و خشونت افراط گرایان روبرو بوده اند، عنوان کرد: در شرق آسیا نیز شاهد خشونت‌ها و جنایات سازمان یافته غیر قابل قبول علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار هستیم.

شریفی تصریح کرد: از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولتها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی ، نظاره گر و شاهد این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار می‌باشند.
فرمانده سپاه جلفا در پایان سخنان خود خواستار وحدت مسلمان و عکس‌العمل و دیپلماسی مناسب کشورهای مسلمان در قبال جنایات میانمار شد.

ارسال نظرات