معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی گفت: در بحث مشارکت‌های مردمی سال گذشته استان مرکزی حائز رتبه نخست شد و در 6 ماهه نخست امسال نیز 30 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش دولتی و غیردولتی مردم استان به مددجویان بهزیستی کمک کردند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۵۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد حاجی‌دایی معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی در جلسه مشترک معاونان، رؤسا، کارشناسان و مشاوران بهزیستی استان مرکزی با اعضای جدید شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی سازمان توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی تمامی گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان است، گفت: اقدامات خوبی در راستای توانمندسازی و اشتغال تمامی گروه‌های هدف از سوی بهزیستی استان انجام شده است.

وی افزود: امسال از محل بند «د» قانون بودجه مبلغ مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است که از این میزان 60 میلیارد ریال به شهر اراک اختصاص پیدا کرده است. همچنین در حوزه اشتغال پرداخت حق بیمه مددجویان را به مدت 5 سال تقبل کرده‌ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مسکن مددجویان گفت: از سال گذشته اولویت با خانواده‌های دارای دو معلول به بالا است که براساس آمار تعداد خانوراها در این بخش رد سطح استان 91 خانوار است که از این تعداد 71 خانوار ساکن اراک هستند و از ابتدای سال تاکنون 52 واحد به مددجویان واگذار شد.

حاجی‌دایی تصریح کرد: 309 مرکز و موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 137 مرکز و موسسه در شهرستان اراک فعالیت دارند.

وی تعداد مهدهای کودک در شهر اراک را 45 مهد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 30 مهد کودک نیز در شرف دریافت مجوز فعالیت هستند. تعداد کلینیک‌ها و مراکز خدمات مددکاری 19 مرکز، در حوزه توانبخشی 21 مرکز روزانه و شبانه‌روزی فعال داریم.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: 52 مرکز پیشگیری، و 5 مرکز مشاوره عمومی و سه مرکز مشاوره ژنتیک و همچنین 21 موسسه وقوع از آسیب‌های اجتماعی زیر نظر بهزیستی در سطح استان فعالیت دارند.

حاجی‌دایی تصریح کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی سال گذشته استان مرکزی حائز رتبه نخست شد و در 6 ماهه نخست امسال نیز 30 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش دولتی و غیردولتی مردم استان به مددجویان بهزیستی کمک کردند که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه حدود 20 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات