جوکار گفت: در ورای بازدید از سایت های نظامی ایران قطعا مسائل سیاسی نهفته و فشار های آمریکا نهفته است هرچند به هیچ عنوان جمهوری اسلامی این مسئله را قبول نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۸۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست، اظهار داشت: در برجام نوع نگارش و به کارگیری اصطلاحات به گونه ای است که آمریکایی ها می توانند با برداشت های متفاوت به گونه ای تفسیر و مقصود خود را از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها هر روز یک بهانه را مطرح کرده و پایبندی جمهوری اسلامی نسبت به برجام را زیر سوال می برند  افزود: امریکا سعی دارد اینگونه القا کند که جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل نکرده است و این به دلیل ابهام در متن توافق است.
محمدصالح جوکارگفت : در یک کلام آمریکایی ها قرار نیست که برجام را اجرا کنند بلکه از همین متن برجام می توانند بر علیه خود ایران استفاده کرده و به نوعی ایران را متهم کنند.
وی با اشاره به اظهارات جدید آمانو اظهار کرد: آژانس یک نهاد مستقل نیست بلکه این نهاد تحت فشار بعضی از قدرت ها تصمیم گیری می کند و در حوزه اراده آنها حرکت می کند به طوری که  نه در حال حاضر بلکه قبلا نیز گزارش های مغرضانه ای ارائه کرده است.
جوکار ادامه داد: اگر به  پیوست های برجام مراجعه کنیم نوعی نگارش انجام گرفته که این نگارش شفاف و قوی نیست و آمانو با استفاده از این عدم شفافیت و داشتن ابهام از بازدید  سایت های نظامی ایران دم می زند در صورتی که هیچ کشوری در دنیا  چنین حقی را به کشور های دیگر نخواهد داد حتی کشور هایی  که پروتکل الحاقی را پذیرفته اند.
 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در ورای درخواست بازدید از سایت های نظامی قطعا مسائل سیاسی نهفته و فشار های آمریکا نهفته است هرچند به هیچ عنوان جمهوری اسلامی این مسئله را قبول نخواهد کرد.
وی در پایان گفت: هدف آمریکایی ها و آژانس اخذ اطلاعات نظامی و اطلاع از پیشرفت های دفاعی ایران است و این خلاف امنیت ملی است. لذا چنین اجازه ای به کسی داده نخواهد شد و کسی هم حق ندارد از این موضوع عبور کند یا بخواهد موافقت خود را نسبت به این موضوع چه به صورت شفاهی یا و چه به صورت کتبی اعلام کند .
جوکار گفت: عدم شفافیت متن برجام و مسائل مرتبط است که آمانو با استفاده از این عدم شفافیت و داشتن ابهام از بازدید  سایت های نظامی ایران دم می زند.

یزد رسا

ارسال نظرات