خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین(ع) همدان:

داشتن معیارهای مکتبی از ویژگی‌های مدیران نظام اسلامی است

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین(ع) همدان تقوای شخصی و سیاسی، امید به پاداش الهی و بیمناکی از عذاب را از معیارهای مکتبی خواند و گفت: معیارهای مکتبی ریشه در مکتب اسلام و مدیریت اسلامی دارد که مدیران نظام اسلامی باید مد نظر داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۸۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

داشتن معیارهای مکتبی از ویژگی‌های مدیران نظام اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مصطفی رستمی عصر امروز در جمع روسای ادارات شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بیان داشت: در نظام اسلامی تراز مدیران و جایگاه آنها باید با فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) سنخیت داشته باشد.

وی گفت: حضرت علی(ع) به سه ویژگی و معیار تخصصی اشاره می‌کنند که یک مدیر باید برای موفق بودن در شغل خود چه در جامعه اسلامی و چه در جامعه غربی باید آنها را داشته باشد که مانند علم و دانش و تجربه بین همه جوامع مشترک است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به معیارهای تخصصی از دیدگاه حضرت علی(ع) افزود: حسن تدبیر، سعه صدر، داشتن قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل، آینده‌نگری، توانایی جسمی، استقامت در برابر مشکلات از جمله این معیارها است .

وی با اشاره به معیارهای ارزشی از دیدگاه آن حضرت عنوان کرد:  سخاوت، وفاداری، تواضع و فروتنی، تسلط بر خشم، طرد سخن‌چین و چاپلوس، خوش بینی نسبت به دیگران، عیب پوشی و پرهیز از عیب جویی، ارتباط مستقیم با کارکنان، گذشت و پوزش‌پذیری از جمله معیارهای ارزشی هستند .

رستمی در خصوص معیارهای مکتبی نیز اظهار داشت: معیارهای مکتبی ریشه در مکتب اسلام و مدیریت اسلامی دارد که مدیران نظام اسلامی باید مد نظر داشته باشند .

وی تقوای شخصی و سیاسی، امید به پاداش الهی و بیمناکی از عذاب را از معیارهای مکتبی دانست و گفت: اطاعت از اوامر خدا و یاری کردن او، توانایی در کنترل نفس، حق گویی، مسئولیت در قبال جامعه، مهربانی با ضعیفان و قاطعیت با قدرتمندان، خیرخواهی، اهمیت دادن به نماز، امتیاز ندادن به خویشاوندان آفتی که متاسفانه امروزه دامن‌گیر ادارات ما شده و پرهیز از سوء استفاده از مقام نیز از معیارهای مکتبی هستند .

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین(ع) همدان ابراز داشت: انگیزه خدمت به خلق خدا در بین مسئولین باید تصاعدی بالا برود و اگر منویات مقام معظم رهبری را در کارهای خود جاری و ساری کنیم این کار محقق خواهد شد .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات