خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب در مسیر علم آموزی اخلاص داشته باشند

مدیر‌ حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه طلاب باید در مسیر علم‌آموزی، اخلاص داشته باشند، اظهار کرد: طلاب سعی کنند در طول تحصیل نشاط خود را حفظ کنند تا این راهی طولانی، شیرین و پر نتیجه باشد.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۰۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه خواهران خدیجه الکبری(س) قم، اظهار کرد: هر کار و فعالیت، زحماتی در پی دارد اما آن‌چه موجب می‌شود که سختی راه را به جان بخریم، انگیزه انجام آن کار است. طلبگی از این نظر که کاری الهی است، نتایج آن مطلوب و زحمات آن نیز مأجور است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن‌کریم می‌فرماید «سارعو الی مغفره من ربکم» یعنی در انجام کارهای نیک از هم شتاب بگیرید؛ طلاب باید در مسیر طلبگی با خیرخواهی و انجام کارهای نیک، تقوای خود را تقویت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: انسان‌ها در زندگی انتخاب‌های زیادی خواهند داشت اما برخی از تصمیم‌ها سرنوشت ساز است. خداوند نیز این توفیق را به شما طلاب داده است که در این راه قدم بگذارید و شما نیز اگر انگیزه الهی داشته باشید، از زندگی طلبگی و حتی مشکلات و موانع این مسیر نیز لذت می‌برید.

وی افزود: خداوند به برکت معصومین(ع) و از طریق ایشان، از بهترین انتخاب‌هایی که انسان می‌تواند داشته باشد، پرده برداشته است تا با انتخاب‌های نامناسب به بیراهه نرویم. خداوند متعال بوسیله اهل بیت(ع) پرده ابهامات را کنار زده و مسیر سعادت را برای انسان‌ها روشن کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند «اذا اراد الله بعبد خیرا الهمه الدیانه» یعنی اگر خداوند بخواهد به کسی خیر برساند او را دیندار می کند و نتیجه این می‌شود که آن فرد از اطاعت الهی لذت می‌برد؛ البته این خیر در ازای کار‌های نیکی است که انجام می‌دهیم. گاهی یک همدردی با مشکلات دیگر مسلمانان موجب غفران الهی و خشنودی پروردگار می‌شود.

جمشیدی اظهار کرد: هر انسانی، ظلم‌ها و جنایتی که به مسلمانان می‌شود را ببیند، اندوهگین و متاثر می شود؛ در اسلام به همدردی و یاری‌ کردن به مسلمانان تاکید بسیاری شده است.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند «ان‌الله جعل‌الطاعه غنیمه الاکیاس عند تفیریط العجزه»؛ از آن جایی که غنیمت هنگامی است که جنگ تمام شده است، این نکته فهمیده می‌شود که پیروز میدان حق و باطل از همان اول مشخص است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «کتب‌الله لاغلبن انا و رسلی ان الله قوی عزیز».

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه خطاب به طلاب جدیدالورود بیان کرد: ورود شما به مسیر طلبگی را تبریک عرض می‌کنم. این راه مسیر آرامش و سعادت است چراکه انس با احادیث و روایات موجب آرامش درون می شود.

جمشیدی با بیان اینکه طلاب باید در مسیر علم‌آموزی، اخلاص داشته باشند، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: «اخلص تنل» یعنی اخلاص داشته باش که در این صورت کامیاب شده و به مقصود خود می‌رسی. بنا بر این با جدیت و اخلاص درس بخوانید و در این راه توکل داشته باشید.

وی با بیان این‌که طلاب سعی کنند در طول تحصیل نشاط خود را حفظ کنند تا این راهی طولانی، شیرین و پر نتیجه باشد، ادامه داد: این مکان، موقتا برای تحصیل طلاب این مدرسه فراهم شده و به امید خدا، در دو ماه آینده مجموعه آموزشی بزرگتر و مناسب‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جمشیدی تصریح کرد: هر انسان برای درس خواندن و تحصیل کردن دلیل و انگیزه‌ای دارد. انگیزه برخی افراد مدرک و برخی نیز مادیات است ولی ویژگی طلبگی این است که طلاب برای رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدرسه الهی به گونه‌ای است که همه انسان‌ها می‌توانند در آن ممتاز شوند. ارزیابی در دستگاه الهی به این صورت است که هر انسان با توجه به استعدادی که به وی داده شده سنجیده می‌شود و اگر آن استعداد را به کمال رساند، ممتاز است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با بیان این‌که انسان به تنها جایگاهی که نمی‌تواند برسد، جایگاه معصومین (ع) است، تصریح کرد: اسلام می‌خواهد دور نما و منظر زندگی انسانیت را بالا ببرد. پیام اسلام این است که انسان، در هر مکان و جایگاهی قرار دارد، دید والا به زندگی داشته باشد و به دنبال برترین مقامات الهی باشد.

ارسال نظرات