خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد در پيامي به دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امام علی(ع) گفت: حضرت امیر مؤمنان (ع) افتتاح‌کننده همه میدان‌های فضیلت و عظمت است و رمز انتخاب او نیز از جانب خداوند متعال برای امامت امت اسلام در قالب اکمال دین و اتمام نعمت خداوندی همین است.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۰۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امام علی(ع) پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام کاظم برگزار شد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در پیامی به این کنگره ضمن تبریک عید سعید غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد اسلامی به همه مسلمانان اعلام کرد: در این زمینه خود را ناتوان‌تر از آن دیدم که درباره شخصیت باعظمتی مانند امیر مؤمنان(ع) بتوانم مطلبی بیان کنم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: حضرت امیر مؤمنان(ع) افتتاح‌کننده همه میدان‌های فضیلت و عظمت است و رمز انتخاب او نیز از جانب خداوند متعال برای امامت امت اسلام که موجب اکمال دین و اتمام نعمت خداوندی است همین است. بنابراین مناسب است با ذکر نمونه‌هایی از احادیث اهل بیت‌(ع) که در ضمن آن حضرت آغازگر فضیلت‌ها و امدادگر دیده و افتتاح‌کننده این میدان‌ها معرفی شده است آن مجمع باشکوه و محترم مزین شود.

در بخشی دیگر این پیام بیان شده است: پیش از بیان این موضوع توجه به تعبیر حضرت رسول اکرم (ص) که بیانگر جامعیت حضرت امیرمومنان علی (ع) در قلمرو همه کمالات است به عنوان شاهد عنوانی که در  صدر مطلب ذکر کردیم مناسب است تعبیر حضرت پیامبر(ص) این است که هر کس بخواهد به علم آدم (ع)، فهم نوح (ع)، علم ابراهیم(ع)، زهد یحیی بن زکریا(ع) و شجاعت موسی(ع) بنگرد به علی(ع) نگاه کند.

در این پیام با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) بیان شده است: نخستین موجودی که خداوند آفرید نور وجود من بود و خداوند من و علی(ع) را از یک نور آفرید. یکی از سرمایه‌های بزرگ مملکت اسلامی ایران این است که مردم مسلمان و متعهد این مملکت دل در گرو محبت مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) دارند.

در ادامه پیام این مرجع تقلید ذکر شده است: شخصی که در خانه خدا پای به عرصه این جهان گذاشت خانه خدا را از بت‌ها و خانه دل‌ها را از آلودگی شرک پاک ساخته و سرانجام در خانه خدا سر به آستان شهادت گذاشت و با گفتن فزت و رب الکعبه به ملاقات خدا شتافت او محبوب خاص خدا و پیامبر اسلام(ص) است.

در این پیام به معرفی سیره علوی پرداخته شده و آمده است: نخستین کمال انسانی حق‌جویی و حق‌خواهی است. پیامبر اسلام(ص) به گواهی تاریخ تشیع و تسنن علی ابن ابیطالب(ع) را به امر خداوند متعال به خلافت بعد از خود برگزید و بارها به این موضوع تأکید کرد که حق با علی است و حق بر محور وجود او می‌چرخد. او مظهر حق است و پس از ایشان فتنه‌ها پدید خواهد آمد ولی حق با علی(ع) است و حق در آن راهی قرار دارد که علی(ع) آن را می‌پیماید.

در ا دامه این پیام ذکر شده است: در کمالات دیگر نیز امیر مؤمنان(ع) سرآمد همه انسان‌هاست، او در شجاعت که یکی از صفات بزرگ انسانی است ممتاز و منحصر است و تاریخ مانند او را سراغ ندارد. او قهرمان میدان جهاد در راه خداست او هرگز ترس به دل خود راه نداد و هیچ وقت پشت به دشمن نکرد و هیچ وقت ضربت او احتیاج به ضربت دوم نداشت. 23 ساله بود در میان رختخواب حضرت پیامبر اسلام(ص) خوابید هنگامی که 40 نفر شمشیرزن انتخاب شدند که شبانه به رختخواب پیامبر اسلام(ص) حمله کنند و آن حضرت را قطعه قطعه کنند در آن هنگام پیامبر اسلام(ص) از جانب خدا مأموریت پیدا کرد که شبانه از مکه خارج شود. پیامبر حضرت امیرمومنان(ع) علی را خواست و به او امر کرد که امشب در میان رختخواب من بخواب گفت رسول الله(ص) من اگر این کار را انجام دهم آیا تو سالم می‌مانی پیامبر اسلام(ص) فرمود آری، امام علی(ع) سجده شکر به جا آورد و گفت جانم به فدایت من حاضرم تا امشب را در مقابل شمشیرهای بران به صبح رسانم.

در بخشی دیگر پیام آمده است: 24 ساله بود که در جنگ بدر شرکت کرد و 36 معارض که برای نابودی اسلام نوپا همت گماشته بودند را به خاک هلاکت افکند. او 25 ساله بود در جنگ احد شرکت جست و هشت نفر پرچم‌دار سپاه کفر را به هلاکت رساند و ندای لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار نازل شد. او 27 ساله بود که در جنگ خندق شرکت کرد در این جنگ تمام احزاب کفر قدرت‌های خود را برای نابودی اسلام بسیج کرده بودند او 29 ساله بود که در جنگ خیبر شرکت کرد و قلعه خیبر آن روز مانند مرکز صهیونیستی امروز بود که مرکز منافقان و جاسوسان علیه اسلام بود. حضرت پیامبر اکرم(ص) فرمودند در این جنگ پرچم را به دست کسی می‌دهم که خدا و رسول خدا(ص) او را دوست می‌دارند و او نیز خدا و رسول خدا(ص) را دوست می‌دارد او در جنگ سرنوشت‌ساز در محکم این قلعه را از جا بلند و راه آن مرکز را به روی سپاه اسلام باز کرد.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: او 31 ساله بود که در جنگ حنین و طائف شرکت کرد و با دو نیم ساختن 40 مبارز فتح را برای لشکر اسلام به ارمغان آورد ولی او در عین شجاعت و صلابتی که در برابر جبهه شرک و کفر داشت در میان یتیمان و محرومان اجتماع دلی بسیار رقیق و قلبی مهربان داشت و به حال مستمندان و مصدومان اشک می‌ریخت و همیشه در فکر آنها بود یک دنیا شجاعت را با یک دنیا عاطفه و مهربانی جمع کرده بود.

در بخش پایانی پیام آمده است: در شجاعان و قهرمانان حس انتقام‌جویی شدید است ولی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) دارای عفو و گذشت فراوانی بود. شجاعان در هنگام ظفر و دست پیدا کردن به دشمن تملک نفس ندارند ولی او در عین شجاعت مالک نفس خود بود افراد شجاع که عمری در میدان‌های جنگ گذرانده‌اند به طور معمول از رموز و دقایق علمی آگاهی ندارند ولی او در عین اینکه قهرمان میدان نبرد بود هنگامی که لب به سخن گفتن می‌گشود دل او مانند دریایی از معارف بسیار بلند اسلامی موج می‌زد به طوری که دانشمندانی که پس از او پا به عرصه وجود گذاشتند همه آنها را در رشته‌های مختلف علوم و معارف از خرمن فضیلت و علم او خوشه‌چینی می‌کردند. در پایان لازم می‌دانم از برگزارکنندگان آن مجمع محترم تشکر کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌دانم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها