خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد در پيامي به دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امام علی(ع) گفت: باید امام علی(ع) را معجزه‌ای خواند که خداوند به رسول گرامی‌اش حضرت خاتم الانبیا(ص) عطا فرمود.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۱۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امام علی(ع) پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام کاظم برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی پیامی به این کنگره صادر کرد که در متن این پیام آمده است: اگر انسان همه زبان‌های گویای جهان را در دهان داشته باشد و با هر کدام از آنها بخواهد جاودانه مدح و ثنا بگوید از حرف اول مدح آن شخصیت عظیم که بعد از رسول خدا(ص) اشرف کلمات الهیه، اکبر آیات ربانیه، عدد دلایل جامعه، اتم براهین ساطعه، مظهر العجائب، مالک کل عظمت‌های انسان مافوق و برتر و خلیفة الله برحق است بیشتر نخواهد گفت.

در بخشی دیگر این پیام آمده است: این شرح بی‌نهایت که از وصف یار گفتند حرفی است از هزاران که اندر عبارت آمد، چطور می‌توان درباره آن یگانه دوران، حقیقت و عدل قرآن سخنی گفت که پیغمبر امت اسلام (ص) درباره‌اش فرمودند «لو ان الغیاض اقلام والبحر مداد والجن حساب، والانس کتاب، ما احصوا فضائل علی بن ابیطالب». آیا می‌توان با جمله‌ها و کلماتی که حروف آنها 29 حرف بیشتر نیست از بزرگ بنده خاص و مخلص خدا که در آیات بسیاری از قرآن خداوند متعال خود، او را وصف و مدح فرموده است توصیف و ستایش کرد.

در بخشی دیگر از این پیام تصریح شده است: تا به امروز آنچه از آن امام عظیم و رهبر موحدان و پیشوای مجاهدان مدح و ستایش شده هرچه رسا و شیوا بوده تنها به ناحیه‌ای از نواحی عظمت آن حضرت اشاره شده است. آنکه در مجلس معاویه و به درخواست و اصرار او امام را به فضائل توصیف کرد و او را اینچنین ستود.

در بخشی دیگر از پیام خاطرنشان شده است: هزاران شاعر، مداح، عالم و نویسنده هریک به منقبتی از مناقب آن حضرت اشارتی کرده‌اند 14 قرن است که دانشمندان و حکیمان دوست و دشمن از فضایل او گفته‌اند و تا علم، فضیلت، زهد، عدل و کمالات انسانی مورد ستایش است آیندگان نیز او را ستایش خواهند کرد.

در این پیام اضافه شده است: سخن را باید کوتاه و به ناچیزی خود باید اعتراف کرد و بالاخره باید امام علی(ع) را معجزه‌ای خواند که خداوند به رسول گرامی‌اش حضرت خاتم الانبیا(ص) عطا فرمود. معجزه‌ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت انگیزتر است و سزاوار است خداوند متعال را به نعمت ولایت آن حضرت و فرزندان بزرگوارش تا حضرت صاحب وقت و ولی عصر و مالک آن مولانا المهدی ارواح العالمین له الفدا حمد و سپاس بگوییم.

در پایان آمده است: حقیر از خادمان دربار آسمانی علوی که توفیق برگزاری این همایش باعظمت را پیدا کرده‌اند و به ساحت مقدس آن عرض ادب می‌کنند تشکر ویژه دارم و از محضر مقدسشان درخواست دارم که این کمترین را به عنوان کوچکترین خادم خادمان قبول کنند و مرا در ثواب و اجر عظیم خدمت خودشان سهیم کنند.

ارسال نظرات