با تجلیل از تولیدکنندگان نمونه پسته دامغان؛

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان پایان یافت

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان با تجلیل از سه باغدار و تولید کننده نمونه این محصول ارزشمند و برگزاری آئین نمادین شکرگذاری این نعمت الهی توسط هنرمندان محلی شهرستان دامغان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۲۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، در آئین پایانی چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های هلال احمر این شهرستان برگزار شد، از آقایان محمد تقی لعله‌ای، علی حیدری و ابوالقاسم امیرشریفی به عنوان سه باغدار و تولید کننده نمونه پسته دامغان با تقدیم لوح تقدیر و اهداء "پسته طلایی" نماد این جشنواره تجلیل شد.

باغداران و تولید کنندگان نمونه پسته شهرستان دامغان به انتخاب کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در سال زراعی گذشته بیشترین میزان تولید طلای سبز دامغان را در هرهکتار داشته‌اند.

اجرای نمادین آیین شکرگذاری محصول ارزشمند پسته، اجرای ترانه ویژه چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان توسط خواننده روشندل دامغانی محسن داوودیان، سخنرانی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، اجرای گروه‌های هنری نام نیک کالپوش شاهرود و علی آباد و شعر خوانی در وصف پسته و تاریخ کهن دامغان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

فرماندار دامغان در مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان با اشاره به کیفیت مطلوب و جایگاه جهانی پسته دامغان، ارزش افزوده این محصول کشاورزی، خواص بسیار غذایی و دارویی آن و اشتغال‌زایی، ارز آوری و تولید ثروت سرشار این محصول ارزشمند گفت: سطح زیر کشت پسته دامغان با استفاده کشاورزان از روش‌های نوین به‌ویژه در بحث آبیاری قابل افزایش است همانطور که در طول یکسال اخیر شاهد یکهزار هکتار افزایش سطح زیر کشت پسته دامغان بوده‌ایم.

علی اصغر مجد با اشاره به اینکه قریب به 87 درصد سطح زیر کشت باغات شهرستان دامغان به محصول ارزشمند و بومی پسته اختصاص یافته است، افزود: بیش از پنج هزار باغدار و کشاورز یعنی حدود 35 درصد کل نیروی کار شهرستان دامغان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

فرماندار دامغان با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره ملی پسته ایران، دامغان، چهار دوره برگزاری این جشنواره باحضور میهمانان، مسئولان و کارشناسان داخلی و خارجی را گامی مؤثر در شناساندن پسته دامغان در سطح ملی و جهانی، آشنایی کشاورزان و باغداران با دانش و تجهیزات روز دنیا و معرفی تاریخ کهن و توانمندی‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف ارزیابی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار