خبرهای داغ:
بازیگر برجسته سینما و تلویزیون گفت: جوانان شهید این مرز و بوم مالک اشترهای زمان و الگوی شایسته جوانان هستند.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۴۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه، رقابت‌های پهلوانی و زورخانه ای کشور «یادواره سرداران شهید داریوش ریزوندی و محمود شهبازی» در اسلام آباد غرب در حال برگزاری است.

 

ورزشکاران، داوران، مربیان، سرپرستان، مسئولین فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و انتظامی استان و کشور با حضور بر مزار سرداران شهید ریزوندی و شهبازی در باغ رضوان اسلام آباد غرب (گلزار شهدا) با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

 

داریوش ارجمند بازیگر برجسته سینما و تلویزیون، یکی از میهمانان ویژه این آیین بود که طی سخنانی اظهار داشت: جوانان شهید این مرز و بوم مالک اشترهای زمان اند و اگر قرار باشد کسی برند و الگوی جوانان شود آنان هستند.

 

ارجمند در ادامه با اشاره به اینکه شهیدان این کشور به واقع پهلوانان حقیقی و الگوی جوانان هستند افزود: اگر قرار باشد در جامعه فرهنگی اشاعه پیدا کند باید به ترویج فرهنگ پهلوانی توجه بیشتری شود که در این فرهنگ اصیل و ایرانی وطن دوستی، مردانگی، ایثار، از خودگذشتگی، شهادت طلبی، تدین، مردم داری و همه صفات و اخلاق پسندیده که هر انسانی در این کره خاکی در جستجوی رسیدن به آن است موج می زند.

 

این هنرمند فرهیخته سینما و تلویزیون با اشاره به غنای فرهنگی ایرانیان با تاریخ و تمدنی بیش از ۱۰ هزار سال گفت: خوشبختانه در طول تاریخ و قدمت کشورمان ما برای ارائه الگوهای مناسب به جوانان و عموم مردم هیچ وقت نیاز به الگوهای خارجی نداشته ایم و به طور مثال آن زمانی که هنوز مبحث فرپلی یا همان بازی جوانمردانه در مجامع ورزشی خارجی پیش نیامده بود پهلوان غلامرضا تختی در میادین بین المللی با اخلاق جوانمردانه خود مبلغ فرهنگ ایرانیان میان رقیبان خارجی خود بود.

ارسال نظرات