نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا درخصوص برجام و تحریم‌های جدید مایه تاسف است و نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و این بزرگترین طبل رسوایی برای این کشور است.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۹۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک  عظمت روز مباهله را به میزان «غدیرخم» دانست و گفت: آییه مباهله درباره عظمت خاندان عصمت و طهارت(ع) است و امروز آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه و پایان سال قمری است که روزی بسیار بزرگ است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: همه ما وامدار اباعبدالله الحسین(ع) و از تشنگان به معرفت و دلدادگان کوی ولای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هیئات عزاداری، مرثیه‌خوانان، شاعران و عزادارن نسبت به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن و پرمحتوا بودن برنامه‌های سوگواری ایام محرم تلاش داشته باشند تا این ماه غنی‌تر از هر ایام دیگری برگزار شود. از بیان خرافات، و بیان مطالب غیردینی و بدون سند بپرهیزیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: عظمت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و خاندان پیغمبر(ص) را در این ماه به جهانیان باید نشان دهیم.

مکتب امام حسین(ع)؛ مکتب عزت و شرف است

وی افزود: مکتب امام حسین(ع)؛ مکتب عزت و شرف، مکتب اسلام اصیل و مکتب پیروزی خون بر شمشیر، مکتب جهاد و شهادت، عزت و کرامت، آقایی و سربلندی است. باید این ماه را خود درک کرده و به جهانیان معرفی کنیم و تلاش داشته باشیم تا برنامه‌های این ماه انعکاس خوبی در جهان داشته باشد. بایستی در راستای احیای شعائر اسلامی و دین همت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌هایی را که در خور شأن اهل بیت(ع) را برگزار کنیم و موجب عزت و سربلندی پیروان اهل بیت(ع) در دنیا باشیم. درست مثل شهید حججی که دیدید چقدر حرکت و رشادت او تاثیرگذار بود.

مجمع تشخیص مصلحت در دور جدید موجب تقویت همبستگی ملی شود

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگر به مجمع ششم تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: امیدواریم مجمع در دور جدید موجب همبستگی ملی شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام به برکت امام راحل و شهدا و عنایت مقام معظم رهبری همچنان پابرجاست. مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پارلمان باعظمتی با مسئولیت‌های بزرگ در بخش سیاستگذاری، حل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان و معضلات نظام است.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در آستانه بازگشایی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس هستیم که 100 هزار دانشجو، 12 میلیون دانش‌اموز و 300 هزار طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد. تربیت جوانان فرهیخته که امید امروز، فردا و فرداها خواهند بود امری مهم است که نباید از آن غفلت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بزرگترین خواسته و آرزوی والدین این است که فرزندانشان فرزندی شایسته برای خدمت، عبادت و برای کشور باشند. امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی باعظمت و پرمعرفت باشد تا سنگرهای علم را در بخش‌های مختلف کسب کنیم.

کشتار مردم بی‌گناه میانمار جنایت علیه بشریت است

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مجامع بین‌المللی در مقابل این همه جنایت سکوت کرده‌اند و این مایه تاسف است که جایزه صلح نوبل به خانمی «سوچی» داده شده که در برابر این همه جنایت بی‌تفاوت است.

وی یادآور شد: بیش از 400 هزار مسلمان بی‌ناه در این جنایات کشته شده‌اند، باید فاتحه این جایزه را خواند. آتش زدن انسان‌ها جنایت علیه بشریت است و در مقابل این جنایات آمریکایی‌ها، سازمان‌ها و دادگاه‌های بین‌المللی مرده‌اند که در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به تهدیدات ترامپ علیه ملت ایران هم اشاره و تصریح کرد: تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا درخصوص برجام و تحریم‌های جدید مایه تاسف است و نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و این بزرگترین طبل رسوایی برای این کشور است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: دوسال مذاکرات طول کشید ولی بعد از برجام آمریکا با بهانه‌های مختلف هر روز به دنبال نقض برجام است و هنوز هنوز حساب‌های بانکی آزاد نشده، تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند و همه این اقدامات ماهیت پلید آمریکا را برای همه نمایان‌تر کرد.

فرهنگ دفاع و مقاومت بر گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است

وی در پایان به هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: هفته آخر شهریورماه مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعث عراق علیه ملت ایران است، فرهنگ دفاع، مقاومت، ایثار ، مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن و فرهنگی بر گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات