خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به روز خانواده و جایگاه و اهمیت آن در اسلام و تاکید به ضرورت توجه به خانواده، از مدیران خواست یک روز از هفته را به خانواده خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۰۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم تاکید کرد: امری مطلوب و پذیرفته نیست که پدر خانواده به علت موقعیت شغلی از ساعت هفت صبح از جمع خانواده جدا شده و تا ساعت 22 سر کار باشد چراکه این موضوع موجب فروپاشی خانواده ها می شود.
وی ادامه داد: هر چند رسیدگی به امور مردم و خدمت رسانی به آحاد ملت امری پسندیده و قابل احترام است، ولی بی توجهی به اعضای خانواده می تواند مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی به وجود آورد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه راهکارهای فروپاشی خانواده ها باید توسط مراجع ذی صلاح و نهادهای فرهنگی ریشه یابی شود، اظهارداشت: چنانچه حق و حقوق مرد، زن و فرزند در خانواده رعایت شود، به هیچ عنوان مسایل و مشکلات اجتماعی همچون طلاق به وجود نخواهد آمد.
خطیب نمازجمعه تبریز یادآور شد: اگر در جامعه اسلامی به زنان نگرش های منطقی وجود داشته باشد به هیچ عنوان مساله طلاق که در جوامع غربی رواج زیادی دارد، در کشور ما وجود نخواهد داشت و بنیان خانواده ها مستحکم تر خواهد شد.

مدیران یک روز از هفته را به خانواده خود اختصاص دهند
حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی و التقاط زن و مرد در تعدادی از مراسم های عروسی، گفت: متاسفانه شنیده می شود در برخی مکان ها مراسمی با حضور همزمان زنان و مردان برگزار می شود که اگر این اخبار در استان صحت داشته باشد، جای تامل و تاسف بسیار دارد و باید حوزه اماکن نیروی انتظامی بیش از پیش در بحث نظارت بر این تالارها وارد عمل شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود  به 27 شهریور سالروز درگذشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت این استاد عالی مقام اشاره و بیان کرد: شهریار به علت چیره دستی خاص در سرودن اشعار در مضامین گوناگون از هر طیف و طبقه ای مخاطب دارد که این شرایط جایگاه والای ادبی وی را نشان می دهد.
حجت الاسلام آل هاشم از شهریار به عنوان شاعری دین مدار، ولایت مدار و مردمی یاد کرد که همواره سروده هایش مورد اقبال خاص و عام بوده است.
وی، عشق به سرزمین مادری یعنی آذربایجان و توجه به ائمه معصومین (ع) را از ویژگی های بارز اشعار استاد شهریار دانست و از شاعران جوان خواست این شاعر نامی ایران  و آذربایجان را الگوی خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها