رییس ستاد نماز جمعه کشور گفت: از دغدغه اصلی رهبری جذب حداکثری مردم و به‌ویژه جوانان به نماز جمعه است، چون خادمان ستاد‌های نماز جمعه در کل کشور در خط مقدم قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۰۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمود سیاح در جمع اعضای ستاد نماز جمعه تربت‌جام که در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد، با تأکید برجذب قشر‌های مختلف مردم به حضور در نماز جمعه گفت: یکی از مجموعه فعالیت‌های اصلی ستاد نماز جمعه شهرستان‌ها تحقق دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب حداکثری مردم به‌ویژه جوان و حضور در نماز جمعه است.

وی افزود: خادمان ستاد‌های نماز جمعه در کل کشور در خط مقدم نماز عبادی- سیاسی جمعه قرار دارند و نماز جمعه باید با شایستگی برگزار شود و به‌ویژه در مناطق مرزی از حساسیت‌های بالایی بهره‌مند‌است.

وی هدف از این سفر‌ها را ارزیابی اجرای سیاست‌های کلان در شهرستان‌ها برشمرد و تصریح کرد: چراکه شهرستان‌ها در خط مقدم عملیاتی شدن دستورالعمل‌ها قرار دارند و چنانچه مشکلی وجود دارد با برنامه‌ریزی در پی رفع آن هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه کشور اظهار داشت: بدنه ستاد نماز جمعه باید از همه اقشار شکل بگیرد تا آسیب‌های اجتماعی بررسی شود و نباید اعضای ستاد از یک صنف خاص باشند که کار اشتباهی است.

سیاح خاطرنشان کرد: در ستاد‌های نماز جمعه می‌بایست به‌صورت قرارگاهی مجموعه برنامه‌ها اجرا و به‌عنوان‌مثال در حاشیه نماز جمعه نمایشگاه کتاب، مشاوره‌های فکری، خانوادگی، حقوقی، شرعی و ... برگزار شود و گزارشی از مجموعه‌ی فعالیت‌ها در اختیار عموم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب در اختیار گذاشتن میز خطابه نماز جمعه به جوانان و به‌ویژه دانشجویان است که پس‌ازاین مطالبه ۷۰۰ دانشجو عضو ستاد نماز جمعه کشور شدند.

در ادامه این نشست امام‌جمعه تربت‌جام گفت: ۲۱ میز خطابه نماز جمعه در این شهرستان مردم را به وحدت دعوت می‌کنند که از این تعداد ۱۸ مورد آن در اختیار برادران اهل سنت است تا برادری و امنیت حفظ شود.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: مرزنشینی و شیعه و سنی بودن در منطقه یک شاخص است و به کوری چشم دشمنان آرامش و امنیت پایدار در منطقه برقرار است.

وی تصریح کرد: عمده مشکل این منطقه بیکاری جوانان است که باعث سو استفاده قرار گرفتن توسط دشمن می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولان در شعار خوب حرف می‌زنند، اما در عمل کوتاهی می‌کنند و دولت اسلامی مطالبه عمومی بین خود، مسئولان و مردم را باید داشته باشد و الگو به کشور‌های اسلامی بدهد.

طاهری بیان کرد: نماز جمعه این شهرستان به‌صورت کاملاً مردمی اداره می‌شود و منابع مالی پاسخگوی نیاز‌ها نیست.
ارسال نظرات